نرم افزار و برنامه ها

با علائم خرابی آی سی تغذیه موبایل آشنا شوید

در بین انواع قطعات سخت افزاری مهم گوشی‌های تلفن همراه، آی سی شارژ جزو قطعاتی است که در صورت خرابی، تا زمانی که با قطعه سالم جایگزین نشود، امکان روشن شدن گوشی وجود ندارد. خرابی این قطعه استراتژیک به ‌صورت ناگهانی رخ نمی‌دهد و معمولاً علائمی وجود دارد که به ‌صورت نامحسوس به شما هشدار می‌دهد که آی سی تغذیه در حال فرسودگی است و نیاز به تعویض دارد. برای آشنایی با علائم خرابی آی سی تغذیه موبایل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آی سی تغذیه چیست؟

آی سی تغذیه یا Power IC یک میکرو تراشه مهم در بُرد گوشی‌های تلفن همراه است که وظیفه آن تأمین ولتاژ و جریان برق مورد نیاز برای گوشی است. این قطعه تأمین ولتاژ مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های گوشی، انرژی مورد نیاز برای کارکرد سایر آی سی‌ ها و قطعات بُرد، باتری، دوربین و همچنین حفاظت از مدار را بر عهده دارد.

کنترل درایو و تأمین ولتاژ مورد نیاز برای روشن و خاموش شدن گوشی نیز جزو وظایف آی سی تغذیه است. در صورتی که این قطعه از گوشی شما خراب شود باید آن را با آی سی سالم جایگزین کنید. قیمت آی سی تغذیه سالم با توجه به اورجینال، نیو یا استوک بودن این قطعه متفاوت است. آی سی تغذیه اورجینال کاملاً نو و آکبند است، به همین دلیل قیمت بالاتری دارد.

 

علائم خرابی یا سوختگی آی سی تغذیه

آی سی تغذیه با توجه وظایف خود به‌ طور دائمی با جریان برق در تماس است، به همین دلیل بیش از سایر آی سی‌ ها احتمال دارد دچار سوختگی یا خرابی شود. اگر آی سی تغذیه گوشی شما دچار ایراد شود، با همین ۳ علامت ساده متوجه آن خواهید شد:

  1. گوشی دچار خاموشی‌های مکرر و ناگهانی می‌شود

اولین و رایج‌ترین علامت خرابی آی سی هارد، خاموش شدن‌های ناگهانی و مکرر گوشی است. این اتفاق در مواقعی که گوشی در حال اجرای یک برنامه است و به‌ اندازه کافی شارژ دارد، رخ می‌دهد و بعضاً استفاده از تلفن همراه را غیرممکن می‌کند.

  1. باتری گوشی به ‌درستی شارژ نمی‌شود

معمولاً علامتی که در ابتدای خرابی آی سی تغذیه با آن روبه‌رو می‌شویم، شارژ ناقص یا طولانی مدت گوشی است. اگر بعد از عوض کردن شارژ گوشی خود متوجه شدید که شارژ شدن آن بیش از حد عادی طول می‌کشد، احتمالاً قطعه آی سی تغذیه در حال فرسودگی است.

  1. آنتن دهی گوشی با مشکل مواجه می‌شود

یکی دیگر از اختلالاتی که در پی خرابی یا فرسودگی قطعه Power IC گوشی رخ می‌دهد، آنتن‌دهی ضعیف گوشی یا پریدن آنتن گوشی است. خرابی آی سی تغذیه روی کیفیت عملکرد NTC اثر می‌گذارد. وقتی درجه حرارت برد گوشی از حالت نرمال خارج شد، طبیعی است که آنتن‌دهی آن با مشکل مواجه شود.

علت خرابی آی سی تغذیه چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است باعث خرابی یا سوختگی آی سی تغذیه شود، ولی به ‌طور کلی مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود این قطعه مهم و حساس دچار سوختگی شود، عبارتند از:

  1. وارد شدن ضربه به گوشی یا تماس با رطوبت

شایع‌ترین دلیلی که باعث خرابی انواع آی سی گوشی می‌شود، وارد شدن ضربه به گوشی یا تماس با رطوبت است. معمولاً گوشی‌هایی که با سطوح سخت برخورد می‌کنند، پس از مدتی دچار خرابی آی سی تغذیه و حتی آی سی شارژ می‌شوند.

  1. قرار دادن طولانی مدت دستگاه در شارژر

احتمالاً بارها شنیده‌اید که متخصصین تعمیرات موبایل می‌گویند: «گوشی‌های نسل جدید نباید بیش از اندازه و تا مرز ۱۰۰ درصد شارژ شوند!». این موضوع کاملاً درست است، زیرا اگر گوشی بیش از زمان استاندارد در شارژ بماند، زودتر دچار فرسودگی قطعات سخت افزاری داخلی می‌شود. یکی از مشکلات این کار خرابی یا سوختگی قطعات آی سی شارژ و تغذیه است.

  1. عدم استفاده از شارژر اورجینال

از وجود شارژرهای تقلبی در بازار و مشکلات عدیده آنها که بگذریم، بعضی از افراد با وجودی که گوشی آنها از شارژر فست پشتیبانی نمی‌کند، همچنان تمایل دارند گوشی خود را با این روش شارژر کنند. در حالی که این کار می‌تواند به آی سی تغذیه، باتری گوشی و حتی آی سی شارژ صدمه بزند.

بیشتر بخوانید ...   هوش مصنوعی جیمیل قابلیت نوشتن ایمیل با فرمان‌های صوتی را فراهم می‌کند

علاوه بر این موارد که تقریباً رایج‌ترین علل خرابی و سوختگی آی سی‌ ها محسوب می‌شدند، عوامل دیگری هم وجود دارند، از جمله:

  1. خرابی شارژر دستگاه و نوسان جریان برق
  2. استفاده از شارژر فندکی ماشین
  3. استفاده از پاور بانک غیر استاندارد
  4. مکالمه یا بازی کردن با تلفن همراه در حین شارژ شدن دستگاه

خرید آی سی تغذیه اورجینال بهتر است یا استوک؟

همان طور که احتمالاً می‌دانید، قطعات سخت افزاری موبایل از جمله آی سی تغذیه نیز مانند سایر قطعات موجود در بازار در دو نو اورجینال و کار کرده ارائه می‌شوند. قطعات اورجینال کاملاً نو و آکبند هستند و می‌توانید با اطمینان ‌خاطر آنها را خریداری کنید. چون آی سی تغذیه اورجینال ساخت کارخانه تولید کننده گوشی است و به‌ عنوان قطعه یدکی به بازار ارائه شده ‌است.

آی سی تغذیه استوک و نیو متعلق به گوشی‌های از رده خارج ‌شده و اوراقی هستند و در واقع نو نیستند. این قطعات هم در صورت سالم بودن می‌تواند به‌ عنوان جایگزین آی سی سوخته مورد استفاده قرار بگیرند. در هر صورت پیشنهاد ما خرید آی سی تغذیه نو و اورجینال است، چون از سلامت قطعه، طول عمر و کیفیت آن مطمئن خواهید بود.

از کجا آی سی تغذیه اصل بخریم؟

اگر آی سی تغذیه گوشی شما با مشکل مواجه شده و نیاز به تعویض دارد یا حرفه شما تعمیرات موبایل است، پیشنهاد ما خرید آی سی تغذیه از آی سی استور است. فروشگاه آنلاین آی سی استور icstore یکی از معتبرترین مراکز فروش آنلاین انواع آی سی تغذیه، آی سی شارژ، آی سی هارد و دیگر آی سی های گوشی و همچنین لوازم تعمیرات موبایل است. این فروشگاه معتبر کلیه کالاهای خود را با ضمانت اصالت کالا، ضمانت کیفیت و قیمت رقابتی ارائه می‌کند.

آی سی استور با عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین آی سی ‌های موبایل امکان خرید اینترنتی مجموعه کاملی از آی سی‌ های موبایل مورد نیاز تعمیرکاران موبایل را فراهم کرده ‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل و قیمت انواع آی سی گوشی‌های آیفون و اندروید، می‌توانید همین حالا به نشانی www.icstore.ir مراجعه کنید.

 


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا