ایکس ظاهراً برخی تبلیغات را بدون برچسب مخصوص به فید کاربران میآورد
براساس گزارشهای منتشر شده، ظاهراً ایکس یا همان توییتر سابق، تبلیغات بدون برچسب جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است که در فید Following کاربران نمایش داده میشود.
TechCrunch در گزارش خود تأیید کرده که هنگام پیمایش در فید Following ایکس با استفاده از مرورگر وب کروم در مک، متوجه تعداد انگشتشماری تبلیغات بدون برچسب در بین پستهای کاربران شده است. همانطور که تککرانچ اشاره کرده، این تبلیغات با مواردی که همراه با برچسب «تبلیغ» (ad) در بین پستهای کاربران نمایش داده میشود، تفاوت دارد.
هنوز دقیقاً مشخص نیست که نمایش این تبلیغات به یک مشکل در پلتفرم تبلیغاتی ایکس مربوط میشود یا با تغییر جدیدی برای شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک روبرو هستیم که در آن کاربران به اشتباه تصور میکنند این تبلیغات پستهای معمولی ارسال شده توسط کاربران هستند.
در ادامه گزارش گفته شده که تنها راه شناسایی و تمایز این تبلیغات با پستهای معمولی، بررسی گزینههای «Not interested in this ad» و «Why this ad؟» است که در منوی سه نقطهای هر پست نمایش داده میشود.
احتمال قرار گرفتن ایکس زیر ذرهبین FTC
نمایش این دسته از تبلیغات که بدون برچسب «ad» ارائه میشوند و میتوانند کاربران را فریب دهند، همچنین ممکن است مشکلات نظارتی بیشتری را از سوی FTC برای ایکس به وجود بیاورد. «نادینی جامی»، یکی از بنیانگذاران گروه دیدهبان Check My Ads، در چند روز گذشته نمونههایی از این تبلیغات را توسط حساب خود به اشتراک گذاشته است. این گروه هماکنون در حال بررسی این تبلیغات است و کاربران را تشویق کرده تا نمونههایی که پیدا میکنند را گزارش کنند.
کسبوکار تبلیغاتی توییتر طی سال گذشته و از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را برعهده گرفت، با مشکلات زیادی مواجه شده است. ماسک اخیراً گفته بود که درآمد تبلیغاتی این شرکت 50 درصد کاهش یافته است. همچنین اخیراً رئیس بخش اعتماد و امنیت توییتر از این شرکت جدا شده بود که تبلیغکنندگان از این موضوع بهعنوان نگرانی اصلی و دلیل عقبنشینی خود یاد کردهاند.