نرم افزار و برنامه ها

اپل بستر پشتیبانی از سایدلودینگ اپ‌ها را در iOS 17 فراهم می‌کند

گزارش تازه بلومبرگ می‌گوید اپل در iOS 17 قابلیت‌های جدید زیادی ارائه نخواهد کرد، اما ظاهراً قرار است در آن زیربنای قابلیتی مهم قرار داده شود که امکان سایدلودینگ یا نصب اپلیکیشن‌ها از خارج اپ استور را فراهم می‌کند.

«مارک گرمن» از بلومبرگ در خبرنامه جدید خود اعلام کرده است که اپل در WWDC 2023 از iPadOS 17 ،iOS 17، مک اواس 14 و آپدیت بزرگی برای ساعت‌های هوشمند خود تحت عنوان watchOS 10 رونمایی می‌کند. iOS و iPadOS جدید قرار نیست تعداد زیادی قابلیت تازه داشته باشند. این دو سیستم‌عامل در عوض به‌سراغ رفع نواقص و بهینه‌سازی قابلیت‌ها می‌روند.

بااین‌حال، کار روی قابلیت سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها می‌تواند هیجان خبری پیرامون سیستم‌عامل آیفون‌ها و آیپدها را افزایش دهد. پیش‌تر در ماه دسامبر 2022 گفته شده بود که کوپرتینویی‌ها درحال آماده‌شدن برای تغییر قوانین اتحادیه اروپا در سال 2024 هستند. قانون بازارهای دیجیتال، این شرکت را ملزم می‌کند تا بستر فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در آیفون و آیپد را فراهم کند. حالا به‌نظر می‌رسد که اپل هم مشغول آماده‌شدن برای همین قوانین جدید است.

بیشتر بخوانید ...   گیاهانی که برای سگ ها سمی هستند

iOS 17 بالاخره انحصار اپ استور را از بین می‌برد؟

سایدلودینگ به قابلیت نصب اپلیکیشن از بیرون از اپ استور رسمی اپل گفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، با این قابلیت می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به‌طور مستقیم از اینترنت و یا از فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود و نصب کنید. حتی امکان نصب آفلاین از کامپیوتر روی گوشی و تبلت هم وجود خواهد داشت.

البته در گزارش بلومبرگ صرفاً به آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ارائه این قابلیت اشاره شده است. چون به‌نظر نمی‌رسد که اپل تا لحظه آخر از مقاومت در مقابل درخواست قانون‌گذاران صرف‌نظر کند. این شرکت تاکنون بارها گفته است که استفاده از اپ استورهای شخص ثالث و جیلبریک‌کردن دستگاه‌ها می‌تواند امنیت کاربران را به‌خطر بیندازد.

طبق اعلام گرمن، بخش عمده WWDC 2023 که 15 خرداد برگزار می‌شود، باید متمرکز بر watchOS 10 باشد که احتمالاً تغییرات بزرگی را به‌همراه خواهد داشت.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا