اپلیکیشن اسنپچت بازطراحی میشود؛ معرفی عینک هوشمند جدید
اسنپچت قرار است بزرگترین بازطراحی خود در سالهای اخیر را تجربه کند. با وجود این بازطراحی تعداد تبهای اپلیکیشن (از پنج) به 3 مورد کاهش پیدا میکند که شامل پیامها، دوربین و فید ویدیوهای تمام صفحه (مانند تیک تاک) میشود. همچنین این شرکت نسل پنجم عینک واقعیت افزوده Spectacles خود را معرفی کرد.
طراحی جدید اسنپچت
طراحی مجدد این اپلیکیشن که «اسنپچت ساده» نام دارد، در اجلاس سالانه آن اعلام شده است. «ایوان اشپیگل»، مدیرعامل اسنپ به The Verge میگوید:
«این بازطراحی استوریها را به مکالمات نزدیکتر میکند، کشف محتوا را سادهتر میکند و دوربین ما را بهطور مستقیم در دسترس افراد قرار میدهد تا خودشان را بیان کنند.»
اسنپچت تاکنون از پنح تب اصلی تشکیل شده بود: Snap Map، چتهای خصوصی، دوربین، استوریها و Spotlight (رقیب تیکتاک و ریلزهای اینستاگرام). با این طراحیمجدد، اسنپمپ همراه با استوری دوستان و سازندگانی که دنبال میکنید، از طریق تب پیامرسانی قابلدسترس خواهد بود.
همچنین در کنار تب دوربین، یک فید جدید و یکپارچه برای کاربران وجود خواهد داشت. در این فید، اسنپ Spotlight را همراه با محتوای برندهای رسانهای مانند والاستریتژورنال و دیلیمیل ادغام کرده است.
درنهایت، اسنپ میگوید که هدف اصلی این طراحیمجدد، دسترسی راحتتر به اسنپچت و ارائه راهی جذاب برای تماشای ویدیوهایی است که معمولاً برای آن از تیک تاک یا اینستاگرام استفاده میشود.
نسل پنجم عینک واقعیت افزوده Spectacles
نسخه جدید عینک Spectacles فقط برای توسعهدهندگان در دسترس است و اگر قصد ساخت برنامههای واقعیت افزوده جدیدی دارند، باید هزینه اشتراک ماهانه 99 دلاری پرداخت کنند. این عینک نسبت به نسخه قبلی خود میتواند تصاویر دیجیتال جذابتری تولید کند و براساس یک سیستمعامل نرمافزاری بازطراحیشده به نام Snap OS ساخته شده است.
علاوهبراین، اسنپ با OpenAI خالق ChatGPT همکاری کرده تا ابزارهایی را به توسعهدهندگان ارائه کند که با آنها میتوانند ویژگیهای هوشمصنوعی خود را برای این عینک هوشمند بسازند.
اولین نسخه Spectacles در سال 2016 عرضه شد، اما این محصول تاکنون باعث افزایش درآمد اسنپ نشده که تجارت آن بر فروش تبلیغات دیجیتال متکی است.