نرم افزار و برنامه ها

اولین نسخه بتای اندروید 14 اکنون در دسترس کاربران قرار دارد

گوگل پس از انتشار دو نسخه پیش‌نمایش از سیستم‌عامل خود برای توسعه‌دهندگان، به‌تازگی اولین نسخه بتای اندروید 14 را در برای علاقه‌مندان منتشر کرده است. اگر صاحب یکی از دستگاه‌های پیکسل سازگار با این نسخه از اندروید باشید، بدون نیاز به حساب توسعه‌دهنده، می‌توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید و امکانات جدید را امتحان نمایید.

نسخه بتای اندروید 14 چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگرچه اغلب ویژگی‌های جدید اندروید در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان وجود داشته است و تا حدودی می‌دانیم که با چه امکانات جدیدی سروکار داریم؛ اما انتشار نسخه بتای اندروید 14 به صورت عمومی، فرصت محک زدن بیشتر آنها توسط عموم را فراهم می‌سازد. قابلیت‌های جدید در سیستم ناوبری، حریم شخصی، عملکرد و شخصی‌سازی از جمله ویژگی‌هایی هستند که در این نسخه، شاهد آنها خواهیم بود.

نسخه بتای اندروید 14
جدول زمان‌بندی انتشار نسخه‌های مختلف اندروید ۱۴ در سال جاری میلادی

کلید برگشت یکی از مواردی است که دستخوش تغییر شده و اکنون کاربران می‌توانند پیش‌نمایشی از صفحه‌ای که قصد ورود به آن را دارند، مشاهده نمایند. همچنین این فرایند اکنون از جذابیت بصری بیشتری برخوردار است و کلید برگشت هم مطابق با پوسته و پس‌زمینه، تغییر رنگ می‌دهد.

صفحه جدید برای اشتراک‌گذاری محتوا، از دیگر قابلیت‌های تازه در نسخه بتای اندروید 14 است که به توسعه‌دهندگان، امکان افزودن گزینه‌های اختصاصی مرتبط با اپلیکیشن‌های خود را می‌دهد. گوگل معتقد است که امکانات در نظر گرفته شده در صفحه مذکور، برتری نسبی در مقایسه با سیستم به‌اشتراک‌گذاری فعلی اندروید دارند که معمولاً لیستی از اپ‌ها و قابلیت‌های آنها را به ترتیب حروف الفبا نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید ...   با علائم خرابی آی سی تغذیه موبایل آشنا شوید
نسخه بتای اندروید 14

سایر موارد جدید در نسخه بتای اندروید 14 شامل ویژگی‌های گرافیکی و افکت‌های بصری بهبود یافته می‌شود. همچنین تنظیمات زبان ارتقاء یافته و سیستم می‌تواند به شکل خودکار پیکربندی لازم برای هر اپلیکیشن را انجام دهد. اپلیکیشن‌ها در صورت اجازه کاربر می‌توانند به برخی از اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند؛ قابلیتی که گفته می‌شود برای کمک به افراد دارای ناتوانی در نظر گرفته شده است و می‌تواند در نهایت به حفظ حریم خصوصی آنها کمک کند. گوگل ادعا دارد که ویژگی مذکور به اشخاص کمک می‌کند تا کمتر دچار اتفاقات ناخواسته مثل جابه‌جایی پول یا خرید درون برنامه‌ای شوند.

اگر علاقه به امتحان کردن نسخه جدید آزمایشی اندروید دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی گوگل، بیشتر با فرایند دانلود آشنا شوید. همچنین پس از ورود به حساب کاربری، لیست دستگاه‌های قابل پشتیبانی که به اکانت متصل باشند، نمایش داده خواهد شد. اگر هم از قبل عضو طرح QPR اندروید هستید، نیازی نیست کاری کنید و بسته اندروید جدید به شکل خودکار برای دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت. فعلاً دستگاه‌هایی که در پایین به آن‌ها اشاره شده است، قادر به دریافت نسخه بتا هستند.

  • پیکسل 4a نسخه 5G
  • پیکسل 5 و 5a
  • پیکسل 6 و 6 پرو در کنار 6a
  • پیکسل 7 و 7 پرو

Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا