انویدیا از فناوری Reflex 2 رونمایی کرد؛ کاهش 75 درصدی تأخیر در بازیها
در نمایشگاه CES 2025، انویدیا علاوهبر معرفی فناوری جدید DLSS 4 و کارتهای گرافیک سری RTX 50 از نسخه جدید فناوری Reflex نیز رونمایی کرد. Reflex 2 میزان «تأخیر ورودی» در بازیهای آنلاین رقابتی را تا 75 درصد کاهش میدهد.
فناوری Reflex را اولین بار انویدیا سال 2020 معرفی کرد. آن زمان غول فناوری گفته بود این ویژگی در بازیهای رقابتی آنلاین میزان تأخیر ورودی را تا 50 درصد کاهش میدهد؛ به بیان سادهتر، در این مورد تأخیر به این معناست که بازی با چه سرعتی میتواند واکنش مربوط به بازیکنان دیگر را نشان دهد.
عملکرد فناوری انویدیا Reflex 2
انویدیا در Reflex 2 حالت Low Latency (تأخیر کم) موجود را با فناوری Frame Warp ترکیب کرده است. این فناوری به پردازنده دستور میدهد زمانی که کارت گرافیک فریم فعلی را ارائه میدهد، موقعیت فریم بعدی را محاسبه کند. برای محاسبه موقعیت دوربین در فریم آینده نیز CPU از ورودی بازیکن (معمولاً ماوس) کمک میگیرد.
سپس فناوری Reflex 2 موقعیت دوربین در فریم بعدی را نمونهبرداری میکند و برای اطمینان از ساخت یک فریم دقیق تا آخرین لحظه منتظر میماند.
در بازیهای آنلاین که تجربه آنها براساس پینگ ممکن است از نظر بازیکنان نامناسب باشد، این فناوری در زمینه هدفگیری و ردیابی دشمنان بسیار مفید خواهد بود.
همچنین انویدیا برای فناوری خود «الگوریتم رندرگیری» توسعه داده است که باعث میشود فریمهای جدید بهدرستی به بازیکنان نمایش داده شوند. در واقع این الگوریتم از دادههای فریمهای قبلی برای کاهش تفاوت بین آنها استفاده میکند تا در تجربه فریم جدید برای بازیکنان اشکالی پیش نیاید.
غول فناوری در نمایشگاه CES این قابلیت را با بازی The Finals از استودیو Embark به نمایش گذاشته که یکی از اولین بازیهایی خواهد بود که از Reflex 2 پشتیبانی میکند. انویدیا همچنین اعلام کرده بازی آنلاین محبوب Valorant نیز بهزودی آن را دریافت میکند.