نرم افزار و برنامه ها

اندروید 14 تنظیم جداگانه صدای زنگ و نوتیفیکیشن‌ها را ممکن می‌کند

اگرچه نسخه پایدار اندروید 14 در پاییز پیش رو از راه می‌رسد، اما نسخه‌های بتای این سیستم‌عامل ویژگی‌های آن را برملا می‌کنند. یکی از این ویژگی‌ها که برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی آن را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند اما هنوز به‌طور پیش‌فرض در اندروید وجود ندارد، امکان تنظیم جداگانه صدای زنگ و نوتیفیکیشن‌هاست. گوگل این ویژگی را در نسخه بعدی اندروید قرار می‌دهد.

گوگل تا به امروز چندین پیش‌نمایش از اندروید ۱۴ منتشر کرده است که در جدیدترین آن می‌توان به اسلایدرهای جداگانه برای تنظیم صدای زنگ و نوتیفیکیشن دسترسی پیدا کرد.

اندروید 14 اسلایدرهای جداگانه برای صدای زنگ و نوتیفیکیشن دارد

طبق گزارش‌ها، گوگل از اندروید 13 QPR3 بتای 3، درحال‌ کار روی این ویژگی بوده است، اما برای دسترسی به آن باید یک فلگ را فعال می‌کردید. البته برخی گزارش‌ها می‌گویند که در این نسخه و حتی اولین نسخه بتای اندروید 14 این ویژگی وجود نداشت. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد در نسخه دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14، شاهد افزودن این ویژگی هستیم.

اندروید 14

به‌نظر می‌رسد در این نسخه از اندروید ۱۴، گوگل به‌صورت پیش‌فرض این فلگ را فعال کرده است و بدون اینکه نیاز به تغییری از سوی کاربر باشد، اسلایدرهای جداگانه در اختیارش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید ...   اینستاگرام افزودن موسیقی به ویژگی Notes را ممکن کرد

با وجود جداکردن قابلیت تنظیم حجم صدای زنگ و نوتیفیکیشن، بازهم اگر دستگاه را در حالت ویبره قرار دهید، صدای زنگ و نوتیفیکیشن هم‌زمان قطع می‌شود. شاید در آینده گوگل تغییری در این موضوع ایجاد نکند؛ مخصوصاً اینکه هنوز فاصله زیادی تا انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل داریم.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا