نرم افزار و برنامه ها

انتشار سیستم‌عامل iOS 15.7.5 با بهبودهای امنیتی برای آیفون‌های قدیمی

اپل چندین به‌روزرسانی جدید برای نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل‌های خود منتشر کرده است که شامل سیستم‌عامل iOS 15.7.5 به همراه مک او‌اس بیگ سر 11.7.6 و مک اواس مانتری 12.6.5 می‌شود. این آپدیت‌ها باعث بهبود امنیت مک‌ها، آیپدها و آیفون‌های قدیمی می‌شوند؛ محصولاتی که سیستم‌عامل‌های iPadOS 16 ،iOS 16 و مک اواس ونتورا برایشان منتشر نشده است.

برای دانلود سیستم‌عامل iOS 15.7.5 مانند سایر به‌روزرسانی‌های آیفون باید به بخش تنظیمات، General و سپس Software Update بروید. اگر این آپدیت برای دستگاه شما منتشر شده باشد، آن را در این قسمت می‌بینید و می‌توانید دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید.

برای دانلود جدیدترین نسخه‌های مک اواس بیگ سر و مانتری در مک خود باید به بخش System Prefrences و سپس General و Software Update بروید.

بهبودهای امنیتی در سیستم‌عامل iOS 15.7.5

اپل چند روز پیش به‌روزرسانی‌های iOS 16.4.1 و مک اواس ونتورا 13.3.1 را منتشر کرد که برخی آسیب‌پذیری‌های مهم را برطرف می‌کرد. حالا به‌روزرسانی‌های جدید هم همین مشکلات را برطرف می‌کنند و آسیب‌پذیری‌های مهم با نصب این آپدیت‌ها دیگر در دستگاه‌های قدیمی وجود نخواهند داشت.

سیستم‌عامل iOS 15.7.5

یکی از این آسیب‌پذیری‌ها iOSurfaceAcceletor نام دارد که به یک برنامه اجازه می‌دهد با دسترسی‌های کرنل، یک کد دلخواه را اجرا کند. اپل با بهبود اعتبارسنجی ورودی‌ها این آسیب‌پذیری را برطرف کرده است. آسیب‌پذیری Webkit هم می‌تواند به محتوای وب مخرب اجازه اجرای کد بدهد که کوپرتینویی‌ها با بهبود مدیریت حافظه آن را رفع کرده‌اند.

بنابراین اگر صاحب یکی از آیفون‌ها یا مک‌های قدیمی اپل هستید، پیشنهاد می‌کنیم سیستم‌عامل iOS 15.7.5 و نسخه‌های جدید مک او‌اس را روی دستگاه خود دانلود و نصب کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا