نرم افزار و برنامه ها

افزایش بیشتر از 4000 درصدی هزینه کاربران در برنامه‌های هوش مصنوعی

با توجه به افزایش علاقه نسبت به ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Midjourney، اکنون آمار ارائه شده در یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تعداد و محبوبیت‌های برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور و گوگل پلی نیز در حال افزایش است.

گزارش جدید شرکت تحلیلی Apptopia نشان می‌دهد که 158 برنامه چت‌بات هوش مصنوعی در سه ماهه اول سال جاری وارد فروشگاه‌های اپلیکیشن شده است. این افزایش 1480 درصدی آن نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که دلیل اصلی آن انتشار API ChatGPT در ماه مارس بوده است.

دانلود برنامه‌های هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته 1506 درصد افزایش یافته است و این تعداد در ماه مارس به نزدیک 20 میلیون رسیده است. هزینه‌های درون برنامه‌ای نیز افزایش یافته و در ماه مارس تقریباً به 3 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال قبل 4184 درصد افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش نشان داده شده چند اپلیکیشن مانند Nova AI و Genie AI به فهرست‌های برتر استورهای برنامه راه پیدا کرده‌اند. در زمان نوشتن این خبر، Chat with Ask AI در فهرست 10 برنامه رایگان برتر iOS در کشورهای مختلف قرار دارد.

Apptopia در این گزارش اشاره می‌کند که توسعه‌دهندگان در تلاش هستند تا فناوری چت‌بات هوش مصنوعی که به‌راحتی در یک مرورگر وب اجرا می‌شود را به یک تجربه موبایلی بومی تبدیل کنند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند. در بسیاری مواقع، این برنامه‌ها برای برخی ویژگی‌های خود مانند داشتن مکالمات نامحدود از کاربران هزینه دریافت می‌کنند.

هزینه‌های درون برنامه‌ای برنامه‌های هوش مصنوعی

این شرکت تحقیقاتی همچنین اعلام کرده که دانلود برنامه‌های هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته 1506 درصد افزایش یافته است و این تعداد در ماه مارس به نزدیک 20 میلیون رسیده است. هزینه‌های درون برنامه‌ای نیز افزایش یافته و در ماه مارس تقریباً به 3 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال قبل 4184 درصد افزایش پیدا کرده است.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط Bernstein و شرکت تجزیه‌و‌تحلیل برنامه data.ai نیز تصویر امیدوار کننده‌تری را ترسیم کرده است. در این داده‌ها توضیح داده شده که هزینه کاربران برای 10 برنامه هوش مصنو‌عی برتر مجهز به GPT-3 در فوریه 2023 به 6 میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر توسعه‌دهندگان مستقل، این موج محبوبیت جدید برنامه‌های هوش مصنوعی برای مایکروسافت نیز خبر خوبی به همراه داشته است. این شرکت در اوایل سال جاری میلادی از ادغام فناوری OpenAI با موتور جستجو بینگ خبر داده بود. Apptopia نیز ادعا می‌کند که از آن زمان، میانگین دانلود روزانه بینگ 100 درصد افزایش پیدا کرده است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا