نرم افزار و برنامه ها

اطلاعات غلط در ایکس از سایر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است

رگولاتورهای اتحادیه اروپا می‌گویند شبکه اجتماعی ایلان ماسک، یعنی ایکس (توییتر سابق)، در میان شش شبکه اجتماعی بزرگ، بالاترین نرخ اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده را دارد. این اتحادیه می‌گوید کاربران اسپانیا، لهستان و اسلواکی بیشتر از بقیه کشورها در معرض ریسک این محتواها قرار دارند.

تحقیقی در اتحادیه اروپا با بررسی بیش از 6 هزار پست در شبکه‌های اجتماعی مختلف شامل فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، تیک‌تاک، ایکس و یوتوب دریافته است که بیشترین حجم اطلاعات غلط در پلتفرم متعلق به ایلان ماسک وجود دارد.

«ورا یورووا»، کمیسر شفافیت و ارزش‌های اتحادیه اروپا، در پیامی هشدارآمیز گفته است: «پیغام من برای [ایکس] این است: باید از قوانین پیروی کنید. ما کارهای شما را زیر نظر خواهیم گرفت.» براساس این گزارش، یوتوب پایین‌ترین نرخ میزبانی از اطلاعات گمراه‌کننده را داشته است.

هشدار اتحادیه اروپا به شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک

این تحقیق توسط استارتاپی به نام TrustLab به‌عنوان بخشی از سیاست‌های اتحادیه اروپا در مقابله با اطلاعات نادرست انجام شده. توییتر در سال 2018 به‌صورت داوطلبانه به برنامه اقدامات اجرایی این اتحادیه در‌زمینه نشر اطلاعات غلط پیوست، اما ایکس در زمان مدیریت ایلان ماسک از این برنامه خارج شد.

حالا خانم یورووا می‌گوید: «آقای ماسک می‌داند که با خروج از برنامه اقدامات اجرایی از نظارت‌ها رها نشده است، چون ما حالا قانون سرویس‌های دیجیتالی را داریم.» این قانون به کنترل و تنظیم شیوه عملکرد پلتفرم‌های بزرگ فناوری می‌پردازد. اتحادیه اروپا در تلاش است تا برنامه اقدامات اجرایی را هم ذیل این قانون بیاورد.

به غیر از بحث ایکس، داده‌هایی که توسط خود شرکت‌ها گزارش شده‌اند، نشان می‌دهند که هر پلتفرم چقدر برای مقابله با نشر اطلاعات نادرست تلاش کرده است. برای مثال، گوگل می‌گوید بیش از 140 هزار تبلیغ سیاسی را به‌دلیل عدم احراز هویت رد کرده است. مایکروسافت هم مدعی شده که در نیمه نخست امسال از ساخت 6.7 میلیون اکانت جعلی لینکدین جلوگیری کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا