نرم افزار و برنامه ها

آیا در WWDC 2025 شاهد تغییر برند سیری خواهیم بود؛ آیا اپل قصد دارد با سیری وداع کند؟

در آستانه برگزاری کنفرانس WWDC 2025، پیش‌بینی‌هایی در مورد احتمال تغییر نام برند سیری به گوش می‌رسد و برخی تحلیلگران، از جمله “مینگ-چی کو”، بر این باورند که اپل در این رویداد به معرفی استراتژی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی خواهد پرداخت.

احتمال تغییر نام سیری در WWDC 2025

گزارش‌های پیش از کنفرانس نشان می‌دهند که نسخه iOS 26 با طراحی نوآورانه‌ای به بازار عرضه خواهد شد که الهام گرفته از سیستم‌عامل visionOS در هدست ویژن پرو است. این تغییرات، بزرگ‌ترین دگرگونی در iOS از زمان رونمایی iOS 7 به شمار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود بخش اصلی نمایشگاه امسال باشد.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، بر این باور است که اپل احتمالا طراحی “Liquid Glass” را به گونه‌ای معرفی خواهد کرد که توجه‌ها را از عدم تحقق وعده‌های قبلی مرتبط با اپل اینتلیجنس منحرف کند؛ وعده‌هایی که شامل نسخه‌ای هوشمندتر و شخصی‌سازی‌شده از سیری بود، تبلیغاتی که سال گذشته انجام شد اما در تست‌های داخلی عملکرد قابل قبولی نداشت و نهایتاً بی‌نتیجه ماند.

با این حال، کو در آستانه WWDC، در پستی با عنوان “آنچه نباید در WWDC از دست داد” که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، تصریح کرد که محور اصلی کنفرانس امسال توضیح و تبیین قابلیت‌های آینده هوش مصنوعی در ابزارهای اپل خواهد بود. او به این نکته اشاره کرد که اگرچه انتظار تغییرات انقلابی نباید داشت، اپل همچنین زمان‌بندی برای عرضه این قابلیت‌ها را اعلام خواهد کرد.

به گفته کو، تمرکز اپل بر روی هوش مصنوعی غیرمتمرکز بر دستگاه احتمالاً شامل مسائلی چون تغییر نام برند سیری یا اپل اینتلیجنس، نمایش ادغام هوش مصنوعی در سطح سیستم‌عامل، به‌کارگیری ابزارهایی برای توسعه‌دهندگان به منظور افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به نرم‌افزارهای خود و همچنین تقویت حریم خصوصی کاربران خواهد بود.

در پایان گزارش، کو اظهار داشت که اپل قصد دارد برقراری همکاری‌های مشابه با OpenAI برای کاربرد ChatGPT در سیری را ترتیب دهد و احتمالاً با گوگل نیز تعامل خواهد داشت تا مدل جمینای را به عنوان افزونه‌ای در سیری به کار گیرد و امکان پاسخگویی به درخواست‌های پیچیده‌تر را فراهم سازد.

اسپانسر رویداد WWDC 2025 دیجیاتو سیب‌اپ است؛ با سیب اپ هر اقدامی مرتبط با اپل به آسانی انجام می‌شود!

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا