نرم افزار و برنامه ها

امکان اجرای استیم بر روی مک‌های Apple Silicon به صورت مستقیم فراهم گردید

استیم به تازگی با اضافه کردن پشتیبانی بومی برای مک‌هایی که از تراشه‌های Apple Silicon بهره می‌برند، این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند بازی‌ها را بر روی دستگاه‌های سری M بدون نیاز به نرم‌افزار شبیه‌ساز Rosetta 2 اجرا کنند و بدین ترتیب تجربه‌ای سریع‌تر، روان‌تر و یکپارچه‌تر را برای کاربران این سیستم‌عامل به ارمغان آورده است.

طبق گزارش 9to5Mac، در آخرین نسخه بتای کلاینت استیم، شرکت Valve اعلام کرده است که برنامه‌های Steam Client و Steam Helper اکنون به‌طور بومی بر روی Apple Silicon اجرا می‌شوند؛ به این معنا که استیم دیگر برای اجرا روی مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M نظیر M1 یا M2 نیازی به Rosetta 2 نخواهد داشت.

اجرای استیم روی مک‌های Apple Silicon بدون نیاز به Rosetta 2

Rosetta 2 ابزاری است که برای شبیه‌سازی، اجازه می‌دهد برنامه‌های طراحی شده برای پردازنده‌های اینتل بر روی معماری ARM تراشه‌های اپل اجرا شوند. در حال حاضر، با پشتیبانی مستقیم از این تراشه‌ها، اجرای استیم باید به‌طور قابل توجهی روان‌تر و یکپارچه‌تر گردد.

این تحول در حالی رخ می‌دهد که اپل اخیراً اعلام کرده است پس از انتشار نسخه macOS Tahoe دیگر به‌روزرسانی‌های اصلی برای مک‌های مبتنی بر پردازنده اینتل ارائه نخواهد کرد. همچنین، اپل تأیید کرده که Rosetta 2 تنها تا نسخه macOS 27 در دسترس خواهد بود. به گفته این شرکت، پس از این مدت، عملکرد برخی از قابلیت‌های Rosetta محدود خواهد شد تا از عناوین قدیمی بازی که وابسته به چارچوب‌های اینتل هستند، همچنان پشتیبانی شود.

کاربرانی که تمایل دارند نسخه بتای استیم را امتحان کنند، می‌توانند از طریق مسیر Steam > Settings > Interface در نرم‌افزار استیم مک به این نسخه دسترسی پیدا کنند. در بخش «Client Beta Participation»، باید گزینه «Steam Beta Update» را از منوی کشویی کرده و سپس استیم از کاربر می‌خواهد که برنامه را دوباره راه‌اندازی کند.

با این به‌روزرسانی، استیم گام بزرگی در راستای تطبیق با معماری سخت‌افزاری نوین اپل برداشته و به کاربران مک این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای بهینه‌تر از اجرای بازی‌ها و مدیریت کتابخانه خود داشته باشند. این تغییر همچنین برای توسعه‌دهندگان حائز اهمیت است؛ چرا که با حذف وابستگی به Rosetta 2، فرصت‌های بهتری برای بهینه‌سازی بازی‌ها برای معماری ARM فراهم می‌شود.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا