نرم افزار و برنامه ها

ابزار مدیریت پسورد کروم، ویژگی‌های امنیتی و راحتی جدیدی دریافت کرد

گوگل ویژگی‌های جدیدی برای بهبود امنیت و راحتی ابزار Password Manager ارائه کرده که در نسخه دسکتاپ، اندروید و iOS مرورگر کروم تعبیه شده است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، گوگل اعلام کرد نسخه دسکتاپ Password Manager که رمزهای عبور منحصر‌به‌فردی برای کاربران تولید می‌کند و به‌طور خودکار از آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف به کار گرفته می‌شود، به‌زودی ویژگی تأیید هویت بیومتریک را دریافت خواهد کرد. نسخه‌های اندروید و iOS آن از مدت‌ها قبل این ویژگی را دریافت کرده‌اند. با فعال‌بودن آن، ابزار مدیریت پسورد کروم قبل از اینکه بخواهد رمزعبور شما را به‌طور خودکار پر کند، یک لایه امنیتی اضافی مانند اثر انگشت یا تشخیص چهره را درخواست می‌کند.

ابزار مدیریت پسورد کروم

اینکه دقیقاً کدام نوع از ویژگی‌های بیومتریک استفاده خواهد شد، به سخت‌افزار (به‌عنوان مثال وجود حسگر اثر انگشت) و همچنین سیستم‌عامل رایانه شخصی کاربران بستگی دارد. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این ویژگی از چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت و گوگل فقط به عبارت «به‌زودی» اشاره کرده است.

علاوه‌براین، Password Manager اکنون در نسخه دسکتاپ کروم دارای یک جایگاه اختصاصی است و با کلیک‌کردن روی میانبر «Password Manager» در منوی Chrome یا انتخاب گزینه «Manage passwords» در زمانی که از شما درباره ذخیره‌سازی یک اعتبار جدید سؤال می‌شود، می‌توان به این ابزار دسترسی پیدا کرد.

ویژگی‌های جدید ابزار مدیریت پسورد کروم برای iOS

ویژگی جدید گوگل کروم

کاربران iOS، از چند ماه دیگر می‌توانند از طریق ابزار Password Checkup Google، پسوردهای ضعیف و تکراری خود را شناسایی کنند. همچنین اکنون یک پاپ‌آپ بزرگ‌تر برای صفحه تکمیل خودکار رمزهای عبور خواهید داشت و می‌توانید حساب‌های خود برای یک وب‌سایت خاص را در یک مکان مشاهده کنید.

ویژگی مهم دیگری که به Google Password Manager اضافه شده، یادداشت‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها برای یادآوری یک پین یا سؤال امنیتی اضافی استفاده کنید. همچنین Password Manager اکنون به‌راحتی رمزهای عبور ذخیره‌شده توسط سایر برنامه‌های مدیریت پسورد را از طریق یک فایل csv. دریافت می‌کند.

درحالی‌که ویژگی‌های امنیتی ابزار کروم مانند تأیید هویت بیومتریک در ماه‌های آینده ارائه خواهند شد، ویژگی‌های مربوط به راحتی کاربران، مانند انتقال رمزهای عبور سایر برنامه‌ها، هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا