نرم افزار و برنامه ها

آپدیت watchOS 10 بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اپل واچ از سال 2015 خواهد بود

اپل کمتر از دو ماه دیگر کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برگزار می‌کند تا از نسخه جدید سیستم‌عامل‌هایش پرده بردارد. در این میان اما watchOS 10 ظاهراً آپدیت بسیار بزرگ‌تری خواهد بود و درواقع از آن با عنوان بزرگ‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمند این شرکت از سال 2015 یاد می‌شود.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در یادداشت جدیدی مدعی شده است که watchOS 10 آپدیتی بزرگ با پیشرفت‌های بزرگ ازجمله در بخش رابط کاربری است. البته هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه ویژگی‌ها و تغییرات جدیدی در این سیستم‌عامل اعمال خواهند شد.

گرمن می‌گوید مدل‌های نسل بعدی اپل واچ به‌لحاظ سخت‌افزاری تغییرات اندکی خواهند داشت؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل امسال تمرکز خود را روی بهبود نرم‌افزار این دستگاه‌ها گذاشته است تا کاربران مدل‌های فعلی هم بتوانند از این تغییرات بهره‌مند شوند.

watchOS 10 تغییرات زیادی خواهد کرد

بلومبرگ می‌گوید تغییری که امسال در نرم‌افزار watchOS 10 اتفاق می‌افتد، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل از زمان معرفی اولین نسل از ساعت هوشمند اپل در سال 2015 است. این خبرگزاری پیش‌تر هم در گزارشی گفته بود که رابط کاربری watchOS در آپدیت بزرگ پیش رو متحول می‌شود.

بیشتر بخوانید ...   پنهان‌کردن پست‌ها، پخش ویدیو و موسیقی

با توجه به اینکه رویداد WWDC 2023 در تاریخ 19 خرداد‌ماه برگزار خواهد شد، اولین بتای watchOS 10 برای توسعه‌دهندگان باید به فاصله کوتاهی پس از این رویداد عرضه شود. برای اولین بتای عمومی هم احتمالاً باید تا حدود ماه ژوئیه (تیر-مرداد) صبر کنیم.

بلومبرگ همچنین مدعی است که در این مراسم باید منتظر معرفی iOS 17 باشیم که می‌تواند بستر پشتیبانی از قابلیت سایدلودینگ اپ‌ها را فراهم کند. از دیگر آپدیت‌های نرم‌افزاری در این مراسم می‌توانیم به iPadOS 17 و macOS 14 اشاره کنیم.

از نظر سخت‌افزارها هم شاید با نسل اول هدست اپل روبه‌رو شویم که مدت‌هاست منتظرش هستیم و البته احتمال رونمایی از مک‌بوک‌های جدید هم وجود دارد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا