نرم افزار و برنامه ها

یوتیوب در حال بررسی سیستم امتیازدهی برای کاربران به منظور ارتقاء تعامل در پخش زنده است

یوتیوب همیشه در حال آزمایش ابزارها و ویژگی‌های نوین است تا تجربه کاربران در زمینه‌های مختلفی چون جستجو، تماشا، اشتراک‌گذاری و تولید محتوا را بهبود بخشد. به تازگی این پلتفرم شروع به آزمایش ویژگی جدیدی در بخش پخش زنده (Live) کرده که هدف آن افزایش تعامل کاربران است.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط انجمن رسمی پشتیبانی یوتیوب، در جدیدترین آزمون، این پلتفرم ویژگی‌ای برای پخش زنده پیاده‌سازی کرده که به دنبال ارتقای سطح مشارکت و تعامل کاربران با ایجاد فضایی رقابتی است. از جمله این ویژگی، جدول امتیازدهی (Leaderboard) محسوب می‌شود که در برخی از پخش‌های زنده فعال خواهد بود و شامل نام 50 کاربر برتر از نظر تعامل با محتوا می‌باشد.

جدول امتیازدهی؛ نوآوری یوتیوب برای تعامل بیشتر

یوتیوب با اختصاص 12.4 درصد از زمان تماشای کاربران، پیشتاز میان شرکت‌های رسانه‌ای مانند دیزنی، پارامونت و نتفلیکس به شمار می‌آید و از طریق رویدادهایی مانند پخش زنده مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، همچنان به‌دنبال گسترش جمعیت مخاطبان و افزایش تعامل است. در این راستا، ویژگی‌های جدیدی را آزمایش می‌کند که بهره‌وری کاربران را در پخش‌های زنده افزایش دهد.

کاربران می‌توانند در طول پخش زنده با اقداماتی از قبیل ارسال پیام در چت یا استفاده از سوپرچت، امتیاز جمع‌آوری کنند. این امتیازها از طریق آیکون تاجی که بالای قسمت چت قرار دارد، در دسترس است. با کلیک بر روی این آیکون، فهرستی از 50 کاربر فعال‌تر به نمایش درمی‌آید. همچنین، سه کاربر برتر، نشان ویژه‌ای دریافت می‌کنند که در کنار نام آن‌ها در چت نمایان خواهد شد.

در صورتی که کاربری تمایلی به شرکت در این جدول نداشته باشد، می‌تواند با استفاده از تنظیمات یوتیوب در نسخه دسکتاپ یا موبایل، گزینه غیرفعال کردن مشارکت در جدول امتیازدهی را فعال نماید.

این آزمایش در حال حاضر تنها بر روی گروه محدودی از کاربران پیاده‌سازی شده است، اما یوتیوب اعلام کرده که در صورت دریافت بازخورد مثبت، احتمال گسترش آن وجود دارد. اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش‌های در حال اجرا در انجمن رسمی یوتیوب منتشر خواهد شد، جایی که کاربران می‌توانند با قابلیت‌های جدید آشنا شده و نظرات خود را در راستای بهبود این ویژگی‌ها ارائه دهند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا