نرم افزار و برنامه ها

یاهو اپلیکیشن Artifact را می‌خرد؛ سرویس خبری هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام

هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام در سال گذشته میلادی یک اپلیکیشن به نام Artifact معرفی کردند که با استفاده از هوش مصنوعی اخبار را در اختیار کاربران می‌گذاشت؛ اما این اپ با استقبال خوبی مواجه نشد و آن‌ها چند ماه قبل خبر تعطیلی این استارتاپ را اعلام کردند. حالا یاهو اعلام کرده که Artifact را خریداری می‌کند.

براساس گزارش ورج، یاهو قرار است Artifact را بخرد و فناوری این هوش مصنوعی را در اختیار بگیرد. «مایک کریگر» و «کوین سیستروم»، بنیانگذاران Artifact، به عنوان «مشاوران ویژه» یاهو با این شرکت همکاری می‌کنند، اما به یاهو نخواهند پیوست. پنج کارمند سابق آرتیفکت نیز از این استارتاپ جدا شده‌اند.

یاهو مالک جدید اپلیکیشن Artifact می‌شود

این معامله کمی بیش از یک سال پس از رونمایی Artifact و حدود سه ماه پس از اعلام تعطیلی آن انجام می‌شود. بنیان‌گذاران این استارتاپ پیش‌ازاین گفته بودند: «ما چیزی ساخته‌ایم که عمده کاربران آن را دوست دارند، اما حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت بازار به‌اندازه کافی بزرگ نیست که سرمایه‌گذاری مداوم در این راه را تضمین کند.»

آن‌ها گفتند که بزرگ‌ترین دلیل برای تعطیلی این سرویس، تمرکز بر «چیزهای جدیدتر، بزرگ‌تر و بهتری است که توانایی دسترسی به میلیون‌ها نفر را داشته باشد». هوش مصنوعی به‌خودی‌خود یک فناوری عظیم محسوب می‌شود و این دو می‌توانند یک اپلیکیشن برپایه این فناوری بسازند که مخاطبین بیشتری داشته باشد.

به گفته بنیان‌گذاران آرتیفکت، پس از اعلام خیر تعطیلی این استارتاپ، تماس‌های مختلفی برای خرید این اپ با آن‌ها گرفته شد که یاهو یکی از آن‌ها بود. باتوجه به اینکه بیش از 180 میلیون نفر ماهانه از پلتفرم‌های یاهو استفاده می‌کنند، فناوری شخصی‌سازی و توصیه‌های هوش مصنوعی Artifact می‌تواند تحولی برای این شرکت محسوب شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا