نرم افزار و برنامه ها

گوگل برنامه‌های اندروید را به حذف حساب کاربران خود مجبور می‌کند

گوگل در حال معرفی یک قانون جدید برای پلی استور است که برنامه‌ها را مجبور می‌کند تا «گزینه‌ای به‌راحتی قابل شناسایی» برای حذف حساب کاربران خود در برنامه یا وب ارائه کنند.

غول موتور جستجو در پست جدید وبلاگ خود توضیح می‌دهد که این تغییر شفافیت و کنترل بیشتری روی داده‌های درون برنامه‌ای کاربران ارائه خواهد کرد. این قانون برای برنامه‌هایی اعمال می‌شود که به کاربران اجازه ایجاد حساب کاربری می‌دهند و گوگل قصد دارد فیلدی را به پلی استور اضافه کند که کاربران را برای حذف حساب خود به یک آدرس وب منتقل می‌کند. (مانند تصویر متحرک زیر)

حذف داده‌های کاربران همراه با حساب آن‌ها

چند نکته در مورد این سیاست وجود دارد که توسعه‌دهندگان برنامه باید به آن‌ها توجه داشته باشند. گوگل به صراحت توضیح می‌دهد که اجازه دادن به کاربران برای غیرفعال کردن یا مسدود کردن موقت حساب خود برای برآورده کردن این الزام کافی نیست، به این معنا که توسعه‌دهندگان باید داده‌های کاربران را نیز همراه با حساب آن‌ها حذف کنند، مگر اینکه «دلایل قانونی» برای حفظ آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین توسعه‌دهندگان باید نحوه نگهداری داده‌های کاربران را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید ...   متا به‌زودی ارتباط بین اینستاگرام و فیسبوک مسنجر را قطع خواهد کرد

با توجه به اینکه این تغییر نسبتاً بزرگی است که می‌تواند برخی از توسعه‌دهندگان را مجبور به انجام کارهایی کند، گوگل فوراً آن را اعمال نخواهد کرد. این شرکت می‌گوید که در «مرحله اول» از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا با استفاده از فرم ایمنی داده‌های موجود گوگل، اطلاعات بیشتری درباره شیوه‌های حذف داده‌های خود تا 7 دسامبر اضافه کنند.

با این وجود، گوگل اولین شرکتی نیست که این نوع الزامات را اجرا می‌کند. اپل نیز در اکتبر سال 2021 سیاست مشابهی را اعلام کرده بود که از ژوئن 2022 اجرا شد. قانون اپ استور نیز دارای الزامات و اخطارهای مشابهی است، هرچند اپل الزام به حذف حساب‌های کاربران از طریق وب را در برنامه خود قرار نداده است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا