نرم افزار و برنامه ها

گوگل از قابلیت آرشیو خودکار اپ‌های بلااستفاده در اندروید رونمایی کرد

اگرچه کاربران اپ‌های زیادی روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند، اما اکثر آن‌ها تنها از چند برنامه کاربردی استفاده می‌کنند، بااین‌حال کمتر کاربری اپ‌های بلااستفاده را پاک می‌کند. حالا گوگل درحال افزودن قابلیتی به سیستم‌عامل اندروید است که می‌تواند به‌صورت خودکار اپلیکیشن‌های بلااستفاده را آرشیو و فضای ذخیره‌سازی دستگاه را آزاد کند.

گوگل امروز در خبری اعلام کرد که قابلیت آرشیوکردن خودکار را به اندروید می‌آورد. هدف از این قابلیت، آزادسازی فضای داخلی دستگاه بدون نیاز به حذف‌کردن سایر برنامه‌هاست. با این کار، سیستم عامل تا 60 درصد از فضای اشغال‌شده توسط برنامه‌ها را آزاد می‌کند، اما برنامه‌ها را به‌طور کامل حذف نمی‌کند. درنتیجه، کاربر می‌تواند همچنان آیکون اپ‌ها را ببیند و درصورت نیاز به داده‌های شخصی خود روی این برنامه‌ها دسترسی پیدا کند.

چگونه از قابلیت آرشیو خودکار برنامه‌ها در اندروید استفاده کنیم؟

کاربران برای استفاده از این ویژگی باید تنظیمات مربوطه را فعال کنند. گوگل در راهنمای خود می‌گوید اگر کاربر بخواهد اپلیکیشن جدیدی را روی دستگاه نصب کند و فضای کافی وجود نداشته باشد، یک پنجره پاپ‌آپ باز می‌شود و از او می‌خواهد که قابلیت آرشیوکردن خودکار را فعال کند.

بیشتر بخوانید ...   اپل ظاهراً قصد دارد اپلیکیشن TV خود را کاملاً متحول کند

اگر کاربر با این درخواست موافقت کند، سیستم‌عامل دست به کار می‌شود تا فضای لازم برای نصب اپلیکیشن جدید را فراهم کند. این قابلیت تنها به‌سراغ آرشیوکردن برنامه‌هایی می‌رود که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید.

چنان‌چه در آینده دوباره بخواهید به‌سراغ این برنامه‌ها بروید، می‌توانید مجدداً آن‌ها را دانلود کنید و با داده‌هایی که همچنان روی دستگاه موجود هستند، مانند قبل از این اپ‌ها استفاده کنید. البته طبیعی است که برای دانلود مجدد برنامه‌ها، توسعه‌دهنده نباید آن‌ها را از روی گوگل پلی استور حذف کرده باشد.

گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند قابلیت آرشیوکردن خودکار را به برنامه‌های خود اضافه کنند، باید از App Bundle کمک بگیرند. این شرکت مدعی است که با پشتیبانی برنامه‌ها از این ویژگی، کاربر احتمالاً دیگر هرگز لازم نیست به فکر حذف‌کردن اپلیکیشن‌های قدیمی خود بیفتد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا