نرم افزار و برنامه ها

کاربران توییتر به‌زودی می‌توانند بابت مطالعه هر مطلب از مخاطبان پول بگیرند

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، در توییتی اعلام کرد که این شبکه اجتماعی به‌زودی روش جدیدی را برای درآمدزایی از محتواها فراهم خواهد کرد. او در پست خود از عرضه قابلیتی خبر داد که مطالب را پشت یک دیوار پولی قرار می‌دهد تا کاربرانی که نمی‌خواهند اشتراک یک کاربر را خریداری کنند، با پرداخت پول جداگانه بتوانند به یک مطلب دسترسی داشته باشند.

ایلان ماسک در توییتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که توییتر از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) به کاربرانی که مایل به پرداخت حق اشتراک ماهانه یک سازنده محتوا نیستند، اجازه می‌دهد تا مبلغی را صرفاً برای دسترسی به یک محتوا پرداخت کنند. او مدعی است که این تغییر یک اتفاق برد-برد هم برای رسانه‌ها و هم برای مردم عادی است.

چقدر از این درآمد سهم توییتر خواهد بود؟

فعلاً اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی منتشر نشده است و نمی‌دانیم که کدام اکانت‌ها و رسانه‌ها امکان دسترسی به آن را خواهند داشت. به‌علاوه، مشخص نیست که خود توییتر از این پرداخت‌ها چقدر کارمزد دریافت خواهد کرد.

این شرکت درحال‌حاضر برای سرویس حق اشتراک اکانت‌ها تا یک سال اول هیچ سهمی از درآمد محتواسازان نمی‌گیرد. اما پس از 12 ماه، 10 درصد درآمد حاصل از فروش حق اشتراک‌ها را برای خود برمی‌دارد.

بنابراین سرویس پست‌های پولی هم مطمئناً مساعدت‌هایی با محتوانویسان خواهد داشت، اما این سازوکار درنهایت روشی برای افزایش درآمد توییتر خواهد بود. ایلان ماسک از زمان تکمیل معامله خرید این شبکه اجتماعی به روش‌های مختلف سعی کرده است تا جریان درآمدهای این شرکت را افزایش دهد.

البته بخشی از همین تغییرات موجب نارضایتی کاربران و چهره‌های برجسته فعال در توییتر شده است. برای مثال، در موضوع حذف تیک‌های آبی قدیمی، خیلی از اینفلوئنسرها تصمیم به ترک این شبکه اجتماعی گرفتند و به بلواسکای مهاجرت کردند. درنتیجه تعدادی از کاربران هم به‌دنبال آن‌ها این پلتفرم را ترک کرده‌اند.




Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا