نرم افزار و برنامه ها

نقد و بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

امروزه سبک زندگی انسان‌ها مدرن‌تر از همیشه شده و بسیاری از افراد به دنبال سازگار کردن محل کار یا زندگی خود با دنیای مدرن هستند. یکی از این راهکارها برای دستیابی به این هدف، هوشمندسازی لوازم مختلف زندگی از طریق سیستم‌های هوشمند است. شرکت مورف به‌عنوان یکی از فعالان این حوزه در راستای هوشمندسازی مبلمان و لوازم اداری و دکوراسیون داخلی گام برمی‌دارد. در این مطلب می‌خواهیم با سیستم صوتی فکتور SSE2 آشنا شویم.

شرکت مورف دیزاین (Morph Design) یکی از معدود شرکت‌های ایرانی است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی، محصولات هوشمند و هوشمندسازی صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی گام برمی‌دارد. این شرکت محصولات مختلفی را طراحی و تولید کرده که بین آنها انواع سیستم‌های صوتی، پریزهای برق و شارژ، شارژرهای بی‌سیم، تجهیزات خانه هوشمند و لوازم امنیتی دیده می‌شوند. برند «فکتور» نیز یکی از برندهای زیرمجموعه این شرکت دانش‌بنیان ایرانی است.

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

سیستم صوتی توکار فکتور SSE2 یکی از محصولات این دسته‌بندی در سبد محصولات مورف دیزاین است. این سیستم صوتی از دو بلندگو، یک ساب‌ووفر، پنل کنترل لمسی و شارژر بی‌سیم تشکیل شده و از طریق ارتباط بلوتوث به تجهیزات دیگر متصل می‌شود. در ادامه مشخصات این سیستم صوتی را مرور می‌کنیم.

مشخصات سیستم صوتی توکار فکتور SSE2

  • ساب‌ووفر پرقدرت ۶ اینچی
  • دو عدد اسپیکر ۲.۵ اینچی
  • آمپلی‌فایر استریو ۲.۱ با توان ۶۰ وات
  • پشتیبانی از بلوتوث ۵
  • پشتیبانی از کدک صوتی SBC برای پخش موزیک
  • پنل لمسی برای روشن و خاموش کردن دستگاه، اتصال بلوتوث یا کنترل پخش موزیک
  • پد شارژ بی‌سیم ۱۵ وات با قابلیت شارژ سریع
  • قیمت حدود ۴ میلیون تومان

ویدیوی بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

تماشای ویدیو از آپارات

سیستم صوتی توکار فکتور حداقل روی کاغذ، مشخصات قابل قبولی دارد چون ۶۰ وات توان واقعی برای پخش صدا در فضای باز هم کفایت می‌کند. این سیستم صوتی را می‌توانید بسته به نیاز خود در مبلمان خانگی، مبلمان اداری، دکوراسیون آشپزخانه، تجهیزات نمایشگاهی، سرویس خواب یا دیگر انواع مبلمان نصب کنید. نمونه‌ای که در اختیار ما قرار گرفته روی یک میز اداری ساده نصب شده و در کنار سیستم صوتی فکتور، از شارژر USB توکار BUC2 با دو درگاه USB A و خروجی ۵ ولت ۲.۱ آمپری نیز بهره می‌برد. البته این شارژر، محصولی جداگانه است و همراه با سیستم صوتی ارسال نمی‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت

سیستم صوتی مورف برای نصب داخل مبلمان طراحی شده و به همین دلیل فقط روی قطعات آن در معرض دید شما قرار می‌گیرد. دو بلندگوی اصلی به‌شکل یکپارچه و با فرم بیضوی طراحی شده و با روکش توری فلزی و قاب براق روی میز نصب شده‌اند. ساب‌ووفر نیز ساختاری مشابه اما با فرم دایره‌ای دارد. بخش سوم این محصول، پنل کنترل همراه با پد شارژ وایرلس است که طراحی بیضوی و روکش براق از جنس پلی متیل متاکریلات (PMMA) یا پلکسی دارد. طراحی این بخش کاملا شیک و زیباست و با انواع مبلمان کلاسیک یا مدرن سازگاری دارد. روکش براق پنل کنترل و شارژر وایرلس به‌راحتی کثیف می‌شود و مستعد انواع خط و خش نیز هست، اما سبک‌تر از شیشه است و مقاومت بیشتری در برابر ضربات خواهد داشت.

راه‌اندازی و تجربه کاربری

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

زمانی که سیستم صوتی را به برق متصل کنید، دکمه لمسی پاور در مرکز پنل کنترل با رنگ قرمز خودنمایی می‌کند. با فشردن و نگه داشتن این دکمه، کل پنل با نورپردازی RGB هفت‌رنگ روشن می‌شود و پس از اتصال به بلوتوث، به رنگ سبز یک‌دست تبدیل می‌گردد. کیفیت چاپ و نورپردازی علائم و نوشته‌های روی پنل قابل قبول است اما ایده‌آل نیست. همچنین لمس دکمه‌ها هم به فشار بیشتری نسبت به صفحه‌های لمسی استاندارد نیاز دارد.

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

زمانی که سیستم صوتی مورف را روشن کنید، صدایی مبنی بر آمادگی اتصال به بلوتوث را به زبان انگلیسی می‌شنوید. سپس با جستجوی دستگاه‌های بلوتوث و انتخاب دستگاهی به نام Morph به آن متصل می‌شوید. امکان اتصال از طریق کابل AUX می‌توانست این سیستم صوتی را کاربردی‌تر کند اما به‌دلیل کاربرد دستگاه در سطوح صاف مثل آشپزخانه یا مبلمان و امکان نفوذ آب و مایعات، شرکت مورف تصمیم گرفته تا هیچ پورت یا درگاهی را روی این سیستم صوتی به‌کار نگیرد.

همان‌طور که در فهرست مشخصات سیستم صوتی مورف گفتیم، این مجموعه با دو بلندگو و یک ساب‌ووفر توان خروجی کلی ۶۰ واتی را در اختیار شما می‌گذارد که رقم بالایی محسوب می‌شود. تجربه استفاده از این سیستم در دیجیاتو نیز نشان می‌دهد که رقم اعلام شده واقعی یا بسیار نزدیک به واقعیت است.

قبل از هر چیز، باید اشاره کنیم که سیستم صوتی مورف فقط از کدک استاندارد بلوتوث یعنی SBC پشتیبانی می‌کند و خبری از کدک‌های پیشرفته‌تر مثل AAC یا aptX نیست. با این حال من ارتباط پایدار و بی‌نقصی را بین این سیستم صوتی و گوشی شیائومی یا لپ‌تاپ هواوی تجربه کردم و تأخیر قابل درکی بین دستگاه‌ها وجود نداشت.

سیستم صوتی فکتور از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و برد قابل توجهی دارد. طبق تجربه من، ارتباط بلوتوث تا فاصله بیش از ۱۰ متر حتی با وجود موانع متعدد و دیوارهای ضخیم نیز بدون هیچ مشکلی برقرار می‌ماند.

کیفیت صدا

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

حجم صدای سیستم صوتی فکتور بسیار بالاست. این مجموعه با توان ۶۰ وات واقعی به‌راحتی فضاهای داخلی بزرگ و حتی فضاهای باز را تا فاصله حداقل ۲۰ متر پوشش می‌دهد. حتی در ساختمان‌های چند طبقه نیز می‌توانید صدای این سیستم صوتی را در طبقات دیگر به‌خوبی بشنوید.

کیفیت صدای سیستم صوتی مورف نیز کاملا قابل قبول است. اگرچه به‌خاطر استفاده از کدک SBC نمی‌توان انتظار صدای شفاف و بسیار باکیفیت داشت، اما کاربران عمومی از آن راضی خواهند بود. در حالت عادی، خروجی این سیستم صوتی به سمت فرکانس‌های میانی گرایش دارد اما با تنظیمات نرم‌افزاری در مبدأ (گوشی یا لپ‌تاپ) می‌توانید حجم صدای زیر یا بم را به دلخواه تغییر دهید.

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

کیفیت صدای بم یا بیس این سیستم صوتی به محل نصب آن وابسته است. همان‌طور که می‌دانید، ساب‌ووفر برای ایجاد صدای بیس عمیق به فضای بسته نیاز دارد و به همین دلیل، صدای بیس ساب‌ووفر نصب شده روی میز اداری ساده‌ای که در اختیار ما قرار گرفته، چندان رضایت‌بخش نیست. قطعا نصب این سیستم صوتی داخل مبلمانی که فضای بسته و محدود دارد، خروجی بهتری را حاصل می‌کند.

سیستم صوتی مورف، متوازن‌ترین خروجی صدا را بین ولوم ۲۰ تا ۵۰ درصد تولید می‌کند. اگر ولوم را بیش از این افزایش دهید، کیفیت صدا کمی پایین می‌آید و در ولوم‌های بالای ۷۰ درصد با تداخل فرکانس‌های مختلف، تجربه صوتی دلچسبی نخواهید داشت.

شارژر بی‌سیم

بخشی از کنترل پنل سیستم صوتی توکار مورف به پد شارژ بی‌سیم اختصاص یافته است. البته این شارژر بی‌سیم توکار مدل BWC1 را می‌توانید جداگانه نیز تهیه و نصب کنید. این شارژر بی‌سیم از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند گوشی‌ها و دیگر گجت‌های سازگار با فناوری Qi را با سرعت مناسب شارژ کند. به گفته سازنده، این شارژر بی‌سیم به پروتکل‌های امنیتی متعدد برای محافظت از دستگاه‌های دیجیتال مجهز شده و گجت‌های شما را در برابر افزایش دما، افزایش ولتاژ و نوسانات لحظه‌ای محافظت می‌کند. همچنین با فول شارژ شدن دستگاه، فرایند شارژ به‌طور خودکار قطع می‌شود.

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

این شارژر بی‌سیم با توان ۱۵ وات امکان شارژ سریع انواع تجهیزات سازگار با این فناوری را دارد ولی از خروجی‌های ۵ و ۷ و ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. زمانی که گجت سازگار با این فناوری را روی پد قرار دهید، چراغ LED به‌رنگ سبز روشن می‌شود تا از فعال بودن وضعیت شارژ بی‌سیم آگاه شوید.

جمع‌بندی بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

بررسی سیستم صوتی توکار مورف / فکتور

شرکت مورف دیزاین یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان نوپا و توان‌مند در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی و محصولات هوشمند است. محصولات این شرکت می‌توانند انواع مبلمان اداری و خانگی را با قابلیت‌های مدرن و پیشرفته در اختیار کاربران قرار دهند. سیستم صوتی توکار فکتور نیز با قیمت حدود ۴ میلیون تومان، تجربه کاربری و کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می‌کند. بنابراین تولیدکنندگان مبلمان و تجهیزات اداری و خانگی می‌توانند با استفاده از این سیستم صوتی یا دیگر محصولات مورف دیزاین، ارزش افزوده‌ای برای این صنعت قدیمی ایجاد کنند.

نکته حائز اهمیت این است که تعبیه تجهیزات الکترونیکی در لوازم خانگی یا اداری را نمی‌توان با هوشمندسازی معادل دانست. از چند سال قبل با توسعه مفهوم «خانه هوشمند» اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ در سطح بین‌المللی از واژه «هوشمند» در محصولات خود استفاده می‌کنند، اما واقعیت این است که بسیاری از این تجهیزات به‌معنای واقعی کلمه هوشمند نیستند.

در ادامه این راه، مجموعه‌هایی مانند مورف دیزاین با دانش فنی بالا می‌توانند با تعبیه ویژگی‌های واقعا هوشمند از جمله توانایی اتصال به شبکه وای‌فای، بهره‌مندی از دستیارهای صوتی، کنترل تجهیزات مختلف از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، توسعه هاب مرکزی با قابلیت اتصال به تجهیزات مختلف بر پایه پلتفرم IoT و ایجاد یک اکوسیستم هوشمند، این صنعت را در کشور ما به جلو هدایت کنند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا