نرم افزار و برنامه ها

دادگاه تجدیدنظر در پرونده اپیک گیمز به نفع اپل رأی صادر کرد

دادگاه تجدیدنظر در حکمی پیرامون نزاع اپل و اپیک گیمز عمدتاً به نفع مالک اپ استور رأی داده است. این تصمیم احتمالاً از اعمال تغییرات اساسی در کنترل کوپرتینویی‌ها بر فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت جلوگیری خواهد کرد؛ چرا که اپل آن را یک پیروزی خطاب کرده است.

به گزارش CNBC، دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده در حکمی رأی صادره قبلی پیرامون رد ادعاهای اپیک گیمز مبنی بر نقض قوانین رقابت توسط اپل را تأیید کرد. به‌عبارت دیگر، این دادگاه تأیید کرد که اپل به شکلی گسترده دست به اقدام ضدرقابتی نزده است و این شرکت می‌تواند همچنان انحصار اپ استور و حق کارمزد آن را در دست داشته باشد.

دادگاه تجدیدنظر درواقع اعلام کرده است که وظیفه آن‌ها اظهارنظر پیرامون تأثیر پلتفرم‌های پرداخت آنلاین در اقتصاد و دموکراسی نیست و این مسئله باید توسط نهادهای بالادستی بررسی شود. درنتیجه حکم آن‌ها به رویه‌های اجرایی قبلی در این باره پایبند مانده است.

سخنگوی اپل در واکنش به این رأی می‌گوید: «تصمیم امروز با صدور رأی درخصوص 9 مورد از مجموع 10 ادعا به نفع اپل، یک‌بار دیگر پیروزی مهم اپل در این پرونده را تأیید می‌کند. یک دادگاه فدرال برای دومین‌بار در دو سال اخیر می‌گوید اپل در سطح ایالتی و فدرال تابع قوانین ضدانحصار است.»

اپیک گیمز در یک ادعا علیه اپل پیروز شد

بااین‌وجود، همان‌طور که در اظهارنظر سخنگوی اپل دیده می‌شود، درخصوص یک ادعا اپیک پیروز شده است. بر این اساس و مطابق رأی دادگاه قبلی، کوپرتینویی‌ها باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهند تا قابلیت ارائه لینک برای ارجاع کاربران به سرویس‌های پرداخت خارج از اپ استور را داشته باشند.

اپل می‌گوید همچنان حق اقدامات متعاقب را برای خود محفوظ می‌دارد و این اقدامات می‌تواند شامل ثبت درخواست تجدیدنظر پیرامون ادعای دهم باشد.

مدیرعامل اپیک گیمز درباره رأی دادگاه استیناف گفت: «اپل در دادگاه منطقه نهم پیروز شد. منتها دادگاه رأی قبلی را پذیرفت که محدودیت‌های اپل اثر ضدرقابتی قابل‌توجهی دارد و این اثر به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند […] خوشبختانه تصمیم مثبت دادگاه در رد سیاست‌های ضدراهبری اپل، به توسعه‌دهندگان iOS اجازه می‌دهد تا برای انجام مستقیم امور تجاری با مصرف‌کنندگان، آن‌ها را به محیط وب بفرستند.»


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا