نرم افزار و برنامه ها

تغییرات زمین از 1984 تا 2022 را در تایم‌لپس گوگل ارث ببینید + ویدیو

ویژگی Timelapse در گوگل ارث (Google Earth) که با کمک آن می‌توان نحوه تغییر زمین در طول زمان را مشاهده کرد، اکنون با تصاویر جدیدی از سال‌های 2021 و 2022 به‌روزرسانی شده است.

در به‌روزرسانی جدید تایم‌لپس گوگل ارث، غول فناوری داده‌های مربوط به سال‌های 2020 تا 2022 را به ویژگی Timelapse اضافه کرده و کاربران می‌توانند تغییرات زمین ازجمله تأثیر تغییرات آب‌و‌هوا، شهرنشینی و بلایی طبیعی را در طول سال‌های گذشته (از 1984 تا 2022) مشاهده کنند.

تغییرات زمین در به‌روزرسانی ویژگی گوگل ارث

در ادامه می‌توانید تغییرات مربوط به این به‌روزرسانی جدیدی را در چند ویدیو مشاهده کنید:

ویدیوی بالا تغییرات یک آبادی در مصر با نام Al Wahat Ad Dakhlah از سال 1984 تا 2022 را نشان می‌دهد. ویدیوی زیر نمونه دیگری است که به شهر پوکایپا، پرو مربوط می‌شود و گوگل ارث در آن نحوه تعامل رودخانه پرپیچ‌وخم جنگل‌های بارانی آمازون با شهرهای محلی را نمایش می‌دهد.

ویدیوی جالب زیر نیز جنگل ملی لاسن در کالیفرنیا را نشان می‌دهد که در طول زمان، آتش‌سوزی‌، فوران آتشفشانی و قطع درختان چشم‌انداز آن را تغییر داده است.

گوگل در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که Timelapse یک ویدیوی تایم‌لپس جهانی با قابلیت بزرگ‌نمایی از این سیاره ارائه می‌کند که تغییرات دینامیکی زمین مانند تغییرات ناشی از قطع درختان و آتش‌سوزی جنگل‌ها را نشان می‌دهد. تصاویر گوگل ارث همچنین کارهایی مانند ساخت مزارع بادی فراساحلی Middelgrunden در دانمارک و تأسیسات خورشیدی عظیم گرانادا، اسپانیا را نشان می‌دهد که شهرها برای مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی انجام می‌دهند.

به گفته گوگل، ویژگی Timelapse برای «افزایش آگاهی عمومی از تأثیر تغییرات آب‌و‌هوا، شهرنشینی و جنگل‌زدایی» ایجاد شده است. غول فناوری برای توسعه آن با چندین سازمان ازجمله ناسا، برنامه Landsat سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده و ماهواره‌های Sentinel آژانس فضایی اروپا همکاری کرده است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا