نرم افزار و برنامه ها

اپل iOS 16.4.1 و مک او‌اس ونتورا 13.3.1 را برای رفع مشکلات امنیتی منتشر کرد

اپل دو هفته پس از iOS 16.4 که شامل ایموجی‌های جدید، پوش نوتیفیکیشن برای وب اپلیکیشن‌ها و شناسایی تصاویر و ویدیوهای تکراری در آلبوم اشتراکی آی‌کلود می‌شود، نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون خود، iOS 16.4.1 و همچنین iPadOS و macOS Ventura را منتشر کرده است که دو مشکل امنیتی را برطرف می‌کند.

مشکلات برطرف‌شده در iOS 16.4.1

غول کوپرتینویی روز جمعه به‌روزرسانی‌های iOS 16.4.1 و macOS Ventura 13.3.1 را منتشر کرد که ویژگی بازکردن خودکار قفل اپل واچ در مک و مشکل پاسخگویی سیری را برطرف می‌کنند. اپل در یادداشت مربوط به به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS توضیح می‌دهد:

«این به‌روزرسانی به‌گونه‌ای رفع اشکال و به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی را برای آیفون شما ارائه می‌کند؛ ازجمله:

  • عدم نمایش گزینه‌های مختلف پوست هنگام فشاردادن ایموجی‌های دست
  • عدم پاسخگویی سیری در برخی موارد
سیستم عامل iOS

کاربران می‌توانند با رفتن به بخش General از منوی تنظیمات و سپس واردشدن به قسمت Software Update در آیفون و مک، سیستم‌عامل دستگاه خود را به‌روزرسانی کنند.

اپل اکنون درحال آزمایش iOS 16.5 است که نسخه بعدی iOS 16 محسوب می‌شود؛ البته به‌زودی سیستم‌عامل iOS 17 از راه می‌رسد. اپل این نسخه از سیستم‌عامل iOS را در کنفرانس WWDC 2023 در 15 خردادماه معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود اپل می‌خواهد در این به‌روزرسانی تجربه Control Center را کاملاً متحول کند. بلومبرگ نیز اوایل این ماه در گزارشی گفته بود که اپل قصد دارد چند ویژگی جذاب را به این نسخه از سیستم‌عامل خود اضافه کند.

کنفرانس WWDC 2023 اپل در تاریخ 5 ژوئن (15خردادماه) برگزار می‌شود و در این رویداد سیستم‌عامل‌های اپل شامل iOS 17 به‌همراه iPadOS 17، سیستم‌عامل‌های tvOS 17 و WatchOS 10 و همچنین macOS 14 رونمایی خواهند شد. این احتمال وجود دارد که در رویداد امسال با چند محصول سخت‌افزاری مانند اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل و تراشه 3 نانومتری M3 نیز روبه‌رو شویم.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا