گوشیهای نسل آینده تنها شامل یک اپلیکیشن خواهند شد
کارل پی، مدیرعامل شرکت ناتینگ، نظر جالبی درباره آینده تلفنهای هوشمند ارائه کرده و اعلام کرده است که این دستگاهها در آینده تنها دارای یک اپلیکیشن خواهند بود.
بر اساس گزارش Wired، پی در مصاحبه خود بیان داشت که به اعتقاد او دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشنهای مختلف نخواهد بود. او پیشبینی کرد که سیستمعامل گوشی تنها اپلیکیشن مورد نیاز خواهد بود و تمامی نیازهای کاربر را تأمین میکند. وی افزود: «به نظر من، در آینده تنها یک اپلیکیشن وجود خواهد داشت و آن هم سیستمعامل است. سیستمعامل بهخوبی کاربر را شناسایی میکند و برای او بهینهسازی میشود.»
او در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد:
«بهنظرم، مرحله بعدی پس از شخصیسازی مبتنی بر دادهها، خودکارسازی است؛ به این معنی که سیستم شما را میشناسد و میداند چه ویژگیهایی دارید و چه خواستههایی را دنبال میکنید. مثلاً سیستم وضعیت، زمان، محل و برنامههای کاری شما را تشخیص میدهد و به شما پیشنهاد میدهد که چه اقداماتی انجام دهید.»
پی بر این باور است که آینده تلفنهای هوشمند به یک اپلیکیشن واحد محدود میشود، اما خاطرنشان کرد که رسیدن به این نقطه ممکن است حدود ۷ تا ۱۰ سال به طول بینجامد. این شرکت که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده است، بهتازگی اعلام کرده که در تابستان جاری، گوشی ناتینگ فون ۳ با قیمت تقریباً ۱۰۰۰ دلار و مشخصات سختافزاری برجستهای به بازار معرفی خواهد شد.
مدیرعامل ناتینگ اپل را شرکتی کسلکننده میداند
شرکت ناتینگ بهتازگی «تونی فادل»، که بهعنوان پدر آیپاد اپل شناخته میشود، را به جمع سرمایهگذاران خود اضافه کرده است؛ اما کارل پی، مدیرعامل این شرکت بریتانیایی سازنده گوشیهای هوشمند، بر این باور است که اپل امروزه تبدیل به شرکتی کسلکننده شده است.
پی همچنین در گفتوگو با نشریه Wired اظهار داشت که آیپاد و آیفون اپل در گذشته برای او الهامبخش بودهاند، اما اکنون اپل دیگر همچون گذشته منبع الهام او نیست. او در این مصاحبه گفت:
«زمانی که جوانتر بودم، اپل با اولین آیپاد و اولین آیفون برای من بسیار الهامبخش بود. این موضوع یکی از دلایل من برای کار در این صنعت است، اما امروزه شرکتهایی که در گذشته نوآور بودند، به شدت بزرگ شدهاند، مشغول تفکر تجاری هستند و دیگر خلاقیت سابق را ندارند. آنها دیگر به عنوان الهامبخش برای نسل جوان به شمار نمیروند.»
مدیرعامل ناتینگ همچنین از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس بهعنوان یکی از نقاط ضعف اپل یاد کرد. وی تأکید کرد که اپل امروز با شرکتی که او در جوانی میشناخت، تفاوتهای بسیاری دارد. کارل پی ادامه داد که اپل سال گذشته درباره سرویس اپل اینتلیجنس تبلیغات زیادی ارائه داد، اما این سرویس صرفاً چند ایموجی تولید کرده و این موجب بدبینی مصرفکنندگان شده است.