موبایل

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 ؛ افت کلی سوددهی و درخشش بخش موبایل

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 منتشر شد. سامسونگ همچنان به پیشتازی خود در بخش گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 منتشر شد. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل اندرویدی در چند سال اخیر شناخته می‌شود. این برند کره‌ای در سه‌ماهه اول سال 2023 تاکنون در بسیاری از واحدهای تولیدی خود افت درآمد و فروش را تجربه کرده است به غیر از بخش موبایل که مثل همیشه درخشان ظاهر شده و عملکردی عالی از خود نشان داده است.

کریپتال گلوبال

در این گزارش جدید غول تکنولوژی کره‌ای در حالت کلی با افت محسوس سوددهی همراه شده ولی در بخش موبایل اوضاع دگرگون است. از جمله بخش‌هایی که موجب ضرردهی شده بخش تراشه بوده که افت شدیدی را تجربه کرده است. پردازنده‌های سری اگزینوس سامسونگ با عملکرد ضعیف خود نسبت‌به رقبا نتوانسته‌اند رضایت کاربران را کسب کرده و احتمال می‌رود که سامسونگ کسب‌وکار تراشه خود را تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی در سه ماهه نخست سال 2023 ؛ تداوم برتری سامسونگ و ادامه سقوط شیائومی!

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 منتشر شد

سامسونگ گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۳ را منتشر کرد و همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، سود شرکت کره‌ای به‌مقدار قابل‌توجهی پایین آمده است. سود سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۲ به‌شدت رشد کرده بود.

بر اساس گزارش انگجت، سامسونگ موفق شد در سه‌ماهه‌ نخست سال جاری میلادی ۶۳٫۷۵ تریلیون وون (۴۷٫۵ میلیارد دلار) درآمد به جیب بزند. سود عملیاتی سامسونگ از این درآمد به ۰٫۶۴ تریلیون وون (۴۷۷ میلیون دلار) رسید. دلیل اصلی افت سود عملیاتی، ضرر قابل‌توجه در کسب‌و‌کار تراشه‌ سامسونگ است.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 12 اردیبهشت 1402

واحد تجاری DS سامسونگ که وظیفه‌ رهبری کسب‌و‌کار تراشه و نمایشگر را برعهده دارد، در فصل اول سال ۲۰۲۳ مجموعا ۱۳٫۷۳ تریلیون وون (۱۰٫۲ میلیارد دلار) درآمد و ۴٫۵۸ تریلیون وون (۳٫۴ میلیارد دلار) ضرر عملیاتی ثبت کرد.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 منتشر شد

تقاضا برای حافظه در ماه‌های اخیر کاهش چشم‌گیری داشته و این کسب‌و‌کار سامسونگ تنها ۰٫۲۷ تریلیون وون (۲۰۱ میلیون دلار) سود عملیاتی کسب کرده است. سامسونگ انتظار دارد که تقاضا برای حافظه در نیمه‌ دوم ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند.

با وجود افت سوددهی سامسونگ، کسب‌و‌کار موبایل این شرکت در فصل اول ۲۰۲۳ عملکرد بسیار خوبی ثبت کرد. واحدهای تجاری MX و Networks که شامل کسب‌و‌کار موبایل و تجهیزات شبکه می‌شوند ۳۱٫۸۲ تریلیون وون (۲۳٫۷ میلیارد دلار) درآمد ثبت کردند و سود عملیاتی آن‌ها به ۳٫۹۴ تریلیون وون (۲٫۹ میلیارد دلار) رسید.

سامسونگ می‌گوید با وجود تقاضای پایین برای گوشی‌های هوشمند، بازار دستگاه‌های گران‌قیمت رشد سالانه تجربه کرده است. فروش بسیار خوب سری گلکسی S23 به‌خصوص مدل اولترا روی درآمد سامسونگ اثر قابل‌توجهی گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا