موبایل

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی رسما اعلام شد [+لیست گوشی‌ها]

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی رسما اعلام شد.

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی به طور رسمی اعلام شد. شیائومی قبلاً گفته بود که به‌زودی چند گوشی قدیمی خود را از برنامه پشتیبانی خارج خواهد کرد. این بدین معنی است که گوشی‌های گفته شده دیگر نمی‌توانند آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت کنند که این موضوع در ارتباط مستقیم با امنیت کاربر قرار دارد و استفاده از این گوشی‌های قدیمی می‌تواند اطلاعات کاربران را در خطر بیاندازد.

کریپتال گلوبال

پایان پشتیبانی از دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند یک رویه عادی و طبیعی در بین شرکت‌های تولیدکننده این محصولات است و همه آنها در زمان معرفی محصولاتشان اعلام می‌کنند که محصول حاضر چند سال پشتیبانی خواهد شد. البته این مدت زمان در کمپانی‌های مختلف، متفاوت است و ممکن است یک کمپانی زمان بیشتری را به پشتیبانی محصولش اختصاص دهد. به هرحال شیائومی نیز مانند دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل، محصولاتش را تا 2 یا 3 سال پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفنگ آب پاش شیائومی با برچسب قیمت 5 میلیون تومانی معرفی شد

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی اعلام شد

شیائومی به‌تازگی لیست گوشی‌هایی که دوره انتشار آپدیت MIUI برای آن‌ها به پایان رسیده را به‌روز کرده است. این بدان معناست که این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی MIUI یا نسخه جدید اندروید را دریافت نخواهند کرد. لیست به‌روزشده شامل 7 دستگاه جدید از خانواده‌های شیائومی، ردمی و پوکو است.

این شرکت چندین‌بار در طول سال این لیست را به‌روز می‌کند. به‌طور معمول، این لیست شامل مدل‌های قدیمی‌تر است که این برند دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند و بیش از 2 یا 3سال از عرضه اولیه آن‌ها می‌گذرد.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی پوکو امروز 19 تیر 1402 [اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار]

این شرکت لیست پایان پشتیبانی را در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده است که منعکس‌کننده تغییرات جدید است. این لیست اکنون شامل Xiaomi 11 Lite ،Xiaomi Mi 10s ،Poco F3 ،Poco F3 GT ،Poco X3 GT ،Redmi K40 Pro و +Redmi K40 Pro می‌شود.

اگرچه ممکن است این مدل‌ها در هفته‌های آینده به‌روزرسانی‌های جزئی برای رفع باگ‌ها یا بهبود عملکرد دریافت کنند، اما این شرکت دیگر نسخه جدیدی از MIUI یا اندروید را برای آن‌ها منتشر نخواهد کرد. درنتیجه، تنها به‌روزرسانی‌هایی که توسعه آن‌ها پیش‌تر اعلام شده است برای این دستگاه‌ها در دسترس خواهد بود.

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی اعلام شد

همچنین آپدیت‌های امنیتی اندروید برای دستگاه‌های فهرست‌شده ارائه نمی‌شوند. این بدان معنی است که آسیب‌پذیری‌ها و شکاف‌های امنیتی ممکن است در نرم‌افزار گوشی‌های مذکور ظاهر شوند. هیچ‌یک از این 7 مدل به نسخه آینده MIUI به‌روز نمی‌شود و کاربران آن‌ها باید به آخرین نسخه موجود یعنی MIUI 14 بسنده کنند.

بنابراین باید از این موضوع آگاهی داشته باشد که به دلایل امنیتی مهم است که دستگاه خود را به‌روز نگه دارید. ممکن است بخواهید ارتقاء به یک دستگاه جدیدتر را درنظر بگیرید که با انجام این کار، به دریافت به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل و نرم‌افزار ادامه می‌دهید و از امنیت دستگاه خود نیز اطمینان می‌یابید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی از 7 گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا