موبایل

هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا سامسونگ چقدر است؟

طبق گزارشی جدید، 40 درصد از قیمت گلکسی S23 اولترا صرف قطعات مورد استفاده در آن می‌شود و سامسونگ برای ساخت هر دستگاه از این پرچمدار، 469 دلار هزینه می‌کند.

شرکت کانترپوینت ریسرچ با انتشار گزارشی، هزینه قطعات مورد استفاده در قدرتمندترین پرچمدار کنونی سامسونگ را تخمین زده است. براساس این گزارش، هزینه تنها خود قطعات و موارد مورد استفاده در اس 23 اولترا، به 469 دلار می‌رسد. البته مسلماً برای اطلاع از سود نهایی کره‌ای‌ها باید هزینه‌ای را برای بخش تحقیق‌وتوسعه و عملیات‌ها مانند بازاریابی هم در نظر بگیریم.

هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا

براساس گزارش اخیر، بیشترین هزینه‌ای که سامسونگ برای یک قطعه در پرچمدارش می‌پردازد، مربوط به اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌شود که خودش متشکل از پردازنده، پردازشگر گرافیکی و مودم می‌شود. قیمت این قطعه 35 درصد از کل هزینه‌ها را در بر می‌گیرد.

دومین قطعه هزینه‌بر در پرچمدار سامسونگ، نمایشگر آن است. 18 درصد هزینه کلی قطعات گلکسی S23 اولترا مربوط به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED آن می‌شود که زیر شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 قرار گرفته است.

قطعه بعدی که بیش‌ترین هزینه را روی دست سامسونگ می‌گذارد، دوربین است که 14 درصد هزینه ساخت را به خودش اختصاصی می‌دهد. سامسونگ در این پرچمدار خود از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی خودش استفاده کرده است و سایر دوربین‌ها توسط سونی توسعه یافته‌اند.

بیشتر بخوانید ...   همکاری سامسونگ و گوگل کلود؛ خدمات ابری هوش مصنوعی به سری گلکسی S24 می‌آید

نکته قابل‌توجه این است که 33 درصد هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا مربوط به قطعات توسعه‌یافته توسط خود سامسونگ می‌شود که تنها کوالکام با هزینه 35 درصدی در بالای آن قرار می‌گیرد.

اگرچه هزینه ساخت گلکسی S23 اولترا به 469 دلار می‌رسد و سامسونگ آن را در نسخه پایه با قیمت 1199 دلار می‌فروشد، اما این اختلاف میان هزینه ساخت و قیمت، سود محسوب نمی‌شود. همه شرکت‌ها برای تحقیق‌وتوسعه و همچنین عملیات‌های مختلف مانند بازاریابی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند و شاید رقمی نزدیک به هزینه ساخت، برای این موارد هزینه شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا