موبایل

سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی ؛ علت افت فروش گوشی‌های شیائومی چیست؟

سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد که اکثر کاربران به سمت خرید گوشی‌های سامسونگ و سایر برندها می‌روند؟

یکی از دلایل سقوط این برند را می‌توان نتیجه تبلیغات شرکت‌های رقیب مانند سامسونگ قلمداد کرد و از سوی دیگر می‌توان گفت که تمایل کاربران اندروید به گوشی‌های چینی کمتر شده است. یک دلیل دیگر هم می‌توان به عدم پشتیبانی نرم‌افزاری مناسب از طرف این غول چینی تولید‌کننده گوشی موبایل دانست.

بیشتر بخوانید: آپدیت رابط کاربری MIUI 14 برای این گوشی‌های شیائومی و ردمی منتشر می‌شود [+فهرست گوشی‌ها]

علت سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی چیست؟

شیائومی مدتی است که نام خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان مطرح کرده است. علاوه بر آن، این سازنده چینی طیف گسترده‌ای از لوازم خانگی، اسکوترهای برقی و سایر گجت‌های جانبی را تولید می‌کند. تلفن‌های هوشمند شیائومی امروزه در سراسر جهان به‌فروش می‌رسند و در رده‌های مختلف قیمتی ارائه شده‌اند.

بااین‌حال، ظاهرا مدتی است که اوضاع بر وفق مراد این شرکت پیش نمی‌رود و بسیاری از کاربران شیائومی در حال مهاجرت به سایر برندهای شاخص از جمله سامسونگ هستند. اما چرا اوضاع برای تولیدکننده چینی به یک‌باره متزلزل شد؟

علت سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی چیست؟

محبوبیت گوشی‌های هوشمند شیائومی طی سال‌های اخیر در حال افزایش بوده و درآمد این شرکت نیز گواهی بر این ادعا است. از جمله دلایل استقبال کاربران، برچسب قیمتی بسیار رقابتی محصولات این شرکت بوده که می‌تواند هر خریداری را وسوسه کند.

پیش‌تر وزارت بازرگانی ایالات متحده تلاش کرد شیائومی را نیز مانند هواوی تحریم کند که البته با پیروزی شرکت چینی در یک دعوی قضایی، این اقدام نافرجام ماند. سازنده مطرح چینی در حال حاضر در چندین کشور از جمله هند سهم عمده بازار را در اختیار داشته و به رشد خود ادامه می‌دهد.

علی‌رغم محبوبیت و رشد پیوسته، گزارش اخیر فروش این شرکت بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. این موضوع با واکنش لی‌جون، مدیرعامل شیائومی نیز مواجه شده و او نامه‌ای را خطاب به کارمندان خود ارسال کرده است.

بزرگ‌ترین چالش فعلی شیائومی این است که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت مطابق انتظار پیش نمی‌رود. از جمله دلایل کاهش فروش، مهاجرت کاربران از شیائومی به سامسونگ و انتخاب برندهای دیگر است.

بیشتر بخوانید ...   مشخصات فنی گلکسی A55 فاش شد

براساس گزارش شرکت تحقیقاتی CounterPoint، فروش گوشی‌های هوشمند در چین، طی سال 2022 با افت قابل توجه همراه بوده است. در این میان، کاهش 22.8 درصدی در سه ماهه چهارم 2022 ضربه شدیدی به شیائومی وارد کرد.

علاوه بر آن، در مقاله‌ای که فایننشال تایمز منتشر کرده، لی‌جون اعتراف کرد که فروش شرکت کاهش یافته و عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است. وی از یک سو دلیل این افت را به همه‌گیری کووید-۱۹ نسبت داد، در حالی‌که از سوی دیگر، کاربران به‌تدریج به سامسونگ و سایر برندها مهاجرت می‌کردند.

برای مثال، در بازار هند، شیائومی برای سال‌های متوالی همواره در میان محبوب‌ترین برندها بوده است. بااین‌حال، شرکت مقیم پکن در این کشور نیز رتبه اول بازار را به سامسونگ واگذار کرده است. اگرچه قیمت اقتصادی محصولات شیائومی، همواره برگ برنده این شرکت در بازار هند بوده، اما به‌نظر می‌رسد که معادلات در حال تغییر هستند.

علت سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی چیست؟

در این خصوص، یکی از کارشناسان عنوان کرد که این تغییر می‌تواند به‌دلیل روی آوردن افراد به مدل‌های رده بالا و گران‌تر باشند. وی افزود اکثر افرادی‌که در پی خرید گوشی‌های ارزان‌تر هستند، به دلیل مشکلات مالی، به ناچار گزینه‌های اقتصادی را انتخاب می‌کنند. بنابراین پس از آنکه به شغلی با درآمد بهتر دست پیدا کنند، بدون شک گوشی‌های گران‌تری از شرکت‌های غیرچینی را انتخاب می‌کنند.

بااین‌حال، شیائومی هم‌چنان از شانس بالایی برای تصاحب دوباره بازار هند و بازیابی کلی سهم خود برخوردار است. با اقداماتی نظیر افزودن ویژگی‌های برتر و متمایز به گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده و تعدیل قیمت، این غول چینی می‌تواند بار دیگر در جذب مشتریان به موفقیت دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سقوط آزاد تجارت موبایل شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا