موبایل

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

سری گوشی‌های ریلمی 11 رونمایی شدند. کمپانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ریلمی خانواده جدید میان‌رده‌های خود را با فرم‌فکتوری جدید رونمایی کرد.

سری گوشی‌های ریلمی 11 توسط این کمپانی خوش‌نام معرفی شد. برند چینی ریلمی چند سالی است که در رده تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت خود را گسترده کرده است و تولیداتی درخورتوجه معرفی می‌کند. سری گوشی‌های میان‌رده جدید ریلمی 11 نیز جدیدترین گوشی‌های این شرکت هستند که برای رقابت در بازار میان‌رده‌ها تدارک دیده شده‌اند. در ادامه با مشخصات گوشی‌های جدید ریلمی آشنا خواهید شد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: ریلمی Narzo N55 با طرح داینامیک آیلند معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند

کمپانی چینی Realme امروز از خانواده میان‌رده ریلمی 11 در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس رونمایی کرد. این خانواده میانرده طراحی منحصربفرد و جذابی داشته و مشخصات قابل توجهی را ارائه می‌کنند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این گوشی‌های جذاب خواهیم پرداخت.

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند
سری گوشی‌های ریلمی 11

مشخصات و قابلیت‌های ریلمی 11 پرو پلاس

Realme 11 Pro+ جذاب‌ترین مدل از خانواده میانرده ریلمی 11 به شمار رفته و نخستین گوشی این کمپانی چینی مجهز به حسگر 200 مگاپیکسلی به شمار می‌رود. این دوربین باکیفیت، مهم‌ترین مشخصه طراحی میان‌رده جدید Realme به شمار رفته و از حسگرهای 1/1.4 اینچی سامسونگ HP3 بهره خواهد برد.

دوربین اصلی از مدهای تصویربرداری در شب Super Night Scape و Moon Mode و Starry Mode Pro برخوردار بوده و قادر است ویدیوهای با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

علاوه بر این، دو حسگر دیگری که در قسمت پشت این گوشی به کار رفته‌اند، به ترتیب ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دو مگاپیکسلی ماکرو خواهند بود.

آنچه خانواده گوشی‌های Realme 11 را به محصولاتی متفاوت از سایر میانرده‌ها تبدیل می‌کند، طراحی جذاب قاب پشتی آن‌هاست.

در قسمت پشت این گوشی شاهد قرار گرفتن دوربین اصلی در یک محفظه دایره‌ای هستیم که توسط حلقه‌ای احاطه شده و جذابیت بصری فراوانی به آن بخشیده است.

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند

این حلقه همچنین توسط یک خط عمودی به پایین دستگاه متصل می‌شود تا ظاهری منحصربفرد شبیه به یک گوشی گیمینگ پریمیوم به آن ببخشد.

صفحه نمایش مدل پرو پلاس Realme 11 اندازه‌ای ۶.۷ اینچی داشته و از پانل امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

در قسمت بالای این صفحه نمایش شاهد تعبیه حفره‌ای دایره‌ای هستیم که دوربین سلفی درون آن جای گرفته است. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت اپتیکی نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

Realme 11 Pro+ همچنین از تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک بهره برده و به ۱۲ گیگ رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

علاوه بر این، باتری به کار رفته در این دستگاه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بوده و قادر است با توان ۱۰۰ وات شاژ شود.

ریلمی 11 پرو پلاس از اندروید 13 بهره برده و به رابط کاربری Realme UI 4.0 مجهز خواهد بود.

این گوشی همچنین در رنگ‌های مشکی، بژ و سبز رونمایی شده و در نسخه پایه با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، ۲۸۹ دلار قیمت خواهد داشت. قیمت نسخه بالاتر مجهز به ۱ گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی برابر با ۳۷۵ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گوشی اقتصادی ریلمی 10T رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

مشخصات و قابلیت‌های گوشی ریلمی 11 پرو

گوشی ریلمی ۱۱ پرو در سه رنگ سبز، کرمی و مشکی رونمایی شده است. در میان این رنگ‌ها، مدل مشکی رنگ کمی از لحاظ ظاهری با دیگری متفاوت بوده و خط عمودی پشت، در آن دیده نمی‌شود.

نسخه سیاه رنگ این گوشی همچنین باریک‌تر و سبک‌تر از سایر رنگ‌ها خواهد بود.

در هر صورت فارغ از اینکه کدام رنگ از گوشی Realme 11 Pro را انتخاب کنید، باید بدانید که طراحی آن‌ها توسط طراح سابق برند گوچی، متیو منوتو انجام شده است.

دوربین اصلی مدل پرو از Realme 11 که در وسط حلقه کاملاً قابل تشخیص است، 100 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دهانه f/1.75 دارد. همچنین لنز این دوربین نیز 26 میلیمتری بوده و به لرزشگیر نوری مجهز خواهد بود.

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند
سری گوشی‌های ریلمی 11

این دوربین قادر است ویدیوهای با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

همچنین در کنار این دوربین، شاهد تعبیه یک حسگر ۲ مگاپیکسلی ثانویه برای ثبت تصاویر ماکرو هستیم؛ در حالی که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است.

ریلمی ۱۱ پرو همچنین در بخش نمایشگر نیز سعی دارد تا جای ممکن خود را به محصولات پرچمدار نزدیک نشان بدهد! این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد خمیده با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز مجهز است و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید ...   عکس‌ها و مشخصات ردمی A3 با نمایشگر 90 هرتزی فاش شد

این پانل 10 بیتی همچنین از استاندارد HDR10+ هم پشتیبانی کرده و قادر به نمایش 100 درصد محدوده رنگ DCI-P3 خواهد بود. نمایش Realme 11 Pro همچنین قادر است به حداکثر روشنایی 950 نیت برسد.

کمپانی Realme در گوشی ریلمی 11 پرو نیز مشابه مدل پرو پلاس از تراشه تازه‌وارد دایمنسیتی 7050 مدیاتک استفاده کرده است. این تراشه شش نانومتری در حقیقت مدلی جدید از چیپست دایمنسیتی 1080 است که چندان قدرتمند نبوده، اما برای یک گوشی میانرده تراشه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

Realme 11 Pro همچنین به حداکثر 12 گیگ رم ( به همراه 8 گیگ رم مجازی) و 512 گیگ حافظه داخلی مجهز بوده و به‌طور پیش‌فرض از اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 بهره‌مند خواهد بود.

بعلاوه، این گوشی همچنین به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی کرده و قادر است ظرف ۱۸ دقیقه به شارژ ۵۰ درصد برسد.

نسخه پرو همچنین به دو اسپیکر بسیار قدرتمند خطی مجهز بوده و استاندارد Hi-Res Audio را نیز کسب کرده است.

مدل پایه از ریلمی ۱۱ پرو با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، قیمتی ۲۴۵ دلاری دارد؛ در حالی که برای خرید مدل‌های ۱۲/۲۵۶ گیگ و ۱۲/۵۱۲ گیگ این گوشی باید رقم‌های بیشتری پرداخت کرد.

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند
سری گوشی‌های ریلمی 11

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ریلمی

مشخصات و قابلیت‌های گوشی ریلمی

مدل استاندارد گوشی Realme 11 در مقایسه با مدل‌های پرو و پرو پلاس ضعیف‌تر است. با این وجود قیمت آن در مقایسه با دو مدل قدرتمندتر چندان ارزان‌تر به نظر نمی‌رسد!

طراحی قسمت پشت این گوشی نیز مشابه با مدل‌های دیگر متشکل از یک حسگر دایره‌ای بزرگ در وسط است؛ هرچند که این بار خبری از خطوط عمودی متصل کننده ماژول دوربین به قسمت پایین نیست.

رنگ بندی این گوشی نیز همان‌طور که مشاهده می‌شود، شامل دو رنگ نارنجی و مشکی خواهد بود.

صفحه نمایش مدل استاندارد Realme 11 اندازه‌ای 6.43 اینچی داشته و از پانل‌های امولد تخت استفاده می‌کند.

رزولوشن این صفحه نمایش ۹۰ هرتز بوده و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن نیز ۱۸۰ هرتز است؛ هرچند که در برخی شرایط این نرخ به ۱۰۰۰ هرتز هم افزایش می‌یابد.

این پانل‌ها همچنین هشت بیتی بوده و حداکثر روشنایی آن‌ها به عدد بسیار خوب ۱۰۰۰ نیت می‌رسد.

ریلمی ۱۱ به تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ مدیاتک مجهز است که در ظاهر کاملاً جدید به نظر می‌رسد؛ اما عملا همان چیپست ۷ نانومتری دایمنسیتی ۸۱۰ است.

ریلمی همچنین در این گوشی نیز از حیث تعبیه رم کاملاً دست و دل‌باز عمل کرده و در مدل‌های مختلف از ۸ و ۱۲ گیگ رم استفاده کرده است. علاوه بر این، علاقه‌مندان به این گوشی قادر خواهند بود آن را در ظرفیت‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ هم خریداری کنند.

البته ریلمی در این گوشی با تعبیه درگاه کارت حافظه، امکان ارتقای حافظه داخلی را نیز فراهم کرده است.

سری گوشی‌های ریلمی 11 رسما معرفی شدند

Realme 11 به صورت پیش‌فرض از اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 بهره خواهد برد.

با وجود این که اندازه ظاهری دوربین قسمت پشت مدل استاندارد در مقایسه با مدل‌های پرو و پرو پلاس تقریبا یکسان به نظر می‌رسد، اما رزولوشن آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر است!

دوریبن اصلی Realme 11 از یک حسگر 64 مگاپیکسلی OV64B40 با دیافراگم f/1.79 بهره می‌برد. این دوربین فاقد لرزشگیر نوری بوده و قادر است ویدیوهای 1080p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند.

علاوه بر این دوربین، مدل استاندارد ریلمی ۱۱  از یک حسگر ثانویه ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو نیز بهره برده و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد.

این گوشی همچنین علیرغم اندازه جمع و جورتری که دارد، همچنان به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده؛ هرچند که توان شارژ در آن به ۳۳ وات کاهش یافته است.

به این ترتیب شارژ باتری این گوشی از صفر تا پنجاه درصد حدودا ۲۹ دقیقه زمان خواهد برد. نسخه معمولی این گوشی همچنین به یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون مجهز خواهد بود. قیمت مدل پایه از گوشی Realme 11 با ظرفیت 8/256 برابر با 230 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ سری گوشی‌های ریلمی 11 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا