موبایل

سامسونگ در تلاش برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند با فناوری خودروهای برقی!

سامسونگ قصد دارد با استفاده از فناوری باتری خودرهای الکتریکی، افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند را عملی کند.

طبق آخرین اخبار حوزه تکنولوژی، سامسونگ به کمک بخش SDI شرکت خود تصمیم گرفته است تا فناوری افزایش شارژ خودروهای الکتریکی که به انباشته کردن (Stacking) معروف است را به نسل بعدی دستگاه‌های خود بیاورد. از این رو و با بکارگیری این فناوری کاربردی می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند باشیم.

با این فناوری پیشرفته می‌توان علاوه‌بر افزایش ظرفیت باتری که حداقل 10 درصد خواهد بود، عمر باتری را نیز به‌شدت ارتقا داد. همچنین بدین‌منظور دیگر نیازی نیست که فضای بیشتری برای جای دادن باتری گوشی‌های هوشمند درنظر گرفت.

بیشتر بخوانید: تمام باتری‌های محصولات اپل تا 2025 از کبالت بازیافتی ساخته می‌شوند

افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند بوسیله فناوری باتری خودروهای برقی

بخش SDI شرکت سامسونگ که وظیفه توسعه و تولید باتری‌های لیتیوم یونی را برعهده دارد، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری‌های افزایش ظرفیت و کاهش اندازه مورد استفاده در باتری‌های خودروهای الکتریکی است تا پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه شارژدهی باتری‌های گوشی و تبلت ایجاد کند.

این فناوری که به اصطلاح انباشته کردن (Stacking) نام دارد، یک روش خاص برای بسته‌بندی اجزای اصلی یک باتری مانند الکترودها و الکترولیت‌ها برای افزایش چگالی انرژی است.

افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند بوسیله فناوری باتری خودروهای برقی

به گزارش یک رسانه کره‌ای به نام The Elec، استفاده از فناوری انباشت آند و کاتد منجر به افزایش چشم‌گیر ظرفیت باتری‌ها می‌شود، بنابراین امیدوار هستیم که این فناوری در نسل بعدی گوشی‌های سامسونگ یعنی سری Galaxy S24 مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید ...   آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس احتمالاً نسخه 2 ترابایتی خواهند داشت!

پرچمدار فعلی سامسونگ Galaxy S23 Ultra نام دارد که همراه با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود. استفاده از فناوری انباشته کردن می‌تواند حداقل ۱۰ درصد ظرفیت بیشتری به آن اضافه کرده و عمر باتری گوشی S24 Ultra را بدون از بین بردن فضای داخلی بیشتر، افزایش دهد.

افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند بوسیله فناوری باتری خودروهای برقی

سامسونگ SDI با استفاده از روش انباشتگی قصد دارد با رقیب دیرینه خود یعنی LG Energy رقابت کند، شرکتی که سخت در تلاش است تا ظرفیت باتری‌های دنیای موبایل را با کمک فناوری‌های نوظهور به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

این فناوری افزایش ظرفیت باتری خودروهای الکتریکی ممکن است اواخر تابستان امسال توسط سامسونگ به صورت رسمی معرفی شده و در ماه‌های بعدی به محصولات نسل جدید این شرکت راه یابد، خبری که در صورت تبدیل شدن به واقعیت می‌تواند یک نقطه عطف برای گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ توصیف شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بکارگیری فناوری باتری خودروهای برقی با هدف افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا