موبایل

سامسونگ از نمایشگر 12.4 اینچی رول‌شونده خود برای موبایل‌ها رونمایی کرد

سامسونگ دیسپلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های OLED دنیا، از نمایشگری 12.4 اینچی با طراحی رول‌شونده و پنل OLED پرده برداشته است که می‌تواند برای دستگاه‌های قابل‌حمل ازجمله گوشی‌ها استفاده شود. این محصول در کنار چند نمایشگر دیگر، در رویداد هفته نمایشگرهای SID 2023 در آمریکا به نمایش درمی‌آید.

سامسونگ در خبری اعلام کرد که در رویداد SID 2023 که از امروز در کالیفرنیا برگزار می‌شود، نمایشگر رول‌شونده‌ای به نام Rollable Flex را به نمایش خواهد گذاشت که یک پنل 12.4 اینچی OLED دارد. این محصول می‌تواند از 49 میلی‌متر به 254.4 میلی‌متر برسد و عملاً از موبایل به تبلت تبدیل شود.

برخلاف نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده متداول که صرفاً می‌توانند تا 3 برابر بزرگ‌تر شوند، اندازه پنل Rollable Flex سامسونگ می‌تواند تا بیش از 5 برابر افزایش یابد. طبق توضیحات این شرکت، آن‌ها با طراحی این پنل روی محوری به شکل O، شبیه به کتیبه‌ها، توانسته‌اند این حجم از انعطاف‌پذیری را ایجاد کنند.

سامسونگ دیسپلی توضیح می‌دهد: «مهم‌ترین قابلیت این دستگاه این است که توانستیم نمایشگری بزرگ را که حمل آن سخت بود، به‌صورت رول‌شونده دربیاوریم و آن را قابلحمل کنیم.»

بیشتر بخوانید ...   برنامه انتشار رابط کاربری One UI 6 برای گوشی‌های سامسونگ مشخص شد [+لیست گوشی‌های دریافت‌کننده]

سامسونگ محصولات OLED بیشتری را به هفته SID 2023 می‌برد

این غول کره‌ای می‌گوید در رویداد پیش رو از پنل‌های Flex In & Out نیز رونمایی خواهد کرد. این نمایشگرها می‌توانند به داخل و بیرون تا شوند و عملکردی فراتر از پنل‌های موجود در گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فولد 4 را ارائه کنند. این پنل‌ها به گوشی‌های تاشو اجازه می‌دهند که دیگر نیازی به پنل خارجی نداشته باشند و درنتیجه محصولی سبک‌تر و باریک‌تر را عرضه کنند.

سامسونگ دیسپلی همچنین در SID 2023 از پنل‌های Flex Hybrid و Slidable Flex Solo رونمایی می‌کند که بازهم از نوع OLED هستند. Flex Hybrid ترکیبی از فناوری‌های نمایش تاشو و رول‌شونده را در یک محصول ارائه می‌کند تا دسترسی به نمایشگرهای بزرگ در بدنه‌های کوچک فراهم شود. Slidable Flex Solo هم نمایشگری است که می‌تواند تبلت‌های 13 اینچی را به 17 اینچی تبدیل کند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا