موبایل

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی موبایل منتشر شد. در این رده‌بندی شرکت‌های آمریکایی از لحاظ میزان تعمیرپذیری رتبه‌ پایینی دارند.

شرکت معتبر “ElectronicsHub” رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی را منتشر کرد. تعمیر گوشی‌های هوشمند یکی از چالش‌برانگیزترین کارهای ممکن در ارتباط با این دستگاه‌های محبوب است که اگر درست انجام نشود می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد کند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

اما معتبرترین مرکز تعمیرات و امتیازدهی میزان تعمیرپذیری گوشی‌های هوشمند (iFixit) با معرفی هر مدل گوشی از کمپانی‌های مختلف به سراغ آن رفته و دل و روده دستگاه را پایین می‌ریزد تا به آن نمره‌ای موسوم به امتیاز تعمیرپذیری دهد. ElectronicsHub نیز براساس تجزیه و تحلیل داده‌های iFixit رده‌بندی موجود را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2023 [+ لیست مورد انتظارترین گوشی های سال 2023]

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

تعمیر گوشی هوشمند می‌تواند یک تجربه خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد، به‌خصوص اگر ابزار یا تجربه مناسبی نداشته باشید. بااین‌حال، اگر به‌دنبال تعمیر گوشی خود هستید، برخی از دستگاه‌ها آسان‌تر از سایرین هستند.

اخیراً، ElectronicsHub رتبه‌بندی تعمیر گوشی‌های هوشمند در سال 2022 را در وب‌سایت تعمیر محبوب iFixit تجزیه‌وتحلیل کرده و دریافته است که آیفون اپل بیشترین سهم را در بین 10 لیست برتر قابل تعمیر به خود اختصاص داده است و ایسوس نیز به‌طورکلی بهترین برند برای تعمیر گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌‌رود.

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

پیکسل 7 گوگل یکی از سخت‌ترین و وقت‌گیرترین گوشی‌ها برای تعمیر بوده و میانگین زمان تعمیر آن 60.3 دقیقه محاسبه شده است. در مقابل، موتورولا Moto G7 با کمترین میانگین زمان تعمیر تنها 25 دقیقه، عنوان راحت‌ترین تعمیر را کسب می‌کند.

پس از گوشی موتورولا، شاهد دو دستگاه از سامسونگ یکی پایین‌رده Galaxy A40 و دیگری پرچمدار Galaxy S22 Ultra هستیم. در این لیست همچنین دو گوشی از شیائومی و یک گوشی از وان پلاس نیز به‌چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید ...   شیائومی ردمی نوت 12S معرفی شد [+مشخصات فنی، امکانات و قیمت]

در فهرست 10 گوشی هوشمند آسان برای تعمیر، اپل با چهار دستگاه برتری را به خود اختصاص داده است. آیفون 11 پرو مکس با میانگین زمان تعمیر 63.2 دقیقه در رتبه چهارم و آیفون 13 با 67.8 دقیقه در رتبه پنجم قرار گرفتند. آیفون 14 در رتبه هشتم با میانگین زمان تعمیر 47.7 دقیقه بوده، درحالی‌که آیفون 12 با 72.2 دقیقه در رتبه دهم قرار گرفته است.

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

در لیست 10 گوشی با تعمیرپذیری دشوار پس از پیکسل 7 گوگل، شاهد تنوعی از دستگاه‌های مختلف از برندهای متفاوت هستیم که سختی تعمیر آن‌ها به 100 درصد نیز می‌رسد.

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

چرا تعمیر برخی از گوشی‌های هوشمند راحت‌تر از سایرین است؟ این مورد اغلب به انتخاب‌های طراحی که توسط سازنده انجام می‌شود، بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، گوشی‌های هوشمند با محفظه‌های باتری در دسترس و طراحی‌های مدولار معمولاً راحت‌تر تعمیر می‌شوند. علاوه‌بر این، سازندگانی که از پیچ‌ها و کانکتورهای استاندارد استفاده می‌کنند، تعمیر دستگاه‌های خود را برای علاقه‌مندان به تعمیرات DIY آسان‌تر می‌کنند.

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

درحالی‌که برخی ممکن است استدلال کنند که تعمیر تلفن می‌تواند خطرناک باشد، اما این کار می‌تواند جایگزینی مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست به‌جای جایگزینی کامل دستگاه شما باشد. بااین‌حال، ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که ابزار و دانش مناسبی برای تعمیر ایمن گوشی خود دارید.

درنهایت، قابلیت تعمیر یک گوشی هوشمند عامل مهمی است که باید درهنگام انتخاب یک دستگاه جدید به آن توجه کنید، به‌خصوص اگر به توانایی تعمیر گوشی خود اهمیت می‌دهید.

رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی منتشر شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ رده‌بندی تعمیرپذیرترین برندهای گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا