موبایل

دوربین گلکسی S24 می‌تواند به وب‌کم کامپیوتر تبدیل شود

سامسونگ ویژگی جدیدی را معرفی کرده که دوربین گوشی‌های موبایل آن را به یک وب‌کم باکیفیت تبدیل می‌کند. با وجود این ویژگی می‌توانید در پلتفرم‌هایی از جمله مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) از گوشی موبایل خود به‌عنوان وب‌کم استفاده کنید و جلوه‌های ویژه‌ای مانند کادربندی خودکار و تارکردن پس‌زمینه را روی تصویر اعمال کنید. هرچند به‌طور دقیق مشخص نیست که کدام دستگاه‌ها این قابلیت را دریافت خواهند کرد، اما سری گلکسی S24 از آن پشتیبانی می‌کند.

سری گلکسی S24 سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد 2024 معرفی خواهد شد که در تاریخ 27 دی‌ماه ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار می‌شود. در حالی که مشخصات این سری اخیراً به‌طور کامل فاش شده بود، غول کره‌ای در رویداد CES 2024 نیز به برخی از پیشرفت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی پرچمداران آینده خود اشاره کرده است.

استفاده از دوربین گلکسی S24 به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر

سامسونگ با نسل بعدی پرچمداران خود قصد دارد ویژگی جدیدی را به کاربران ارائه کند تا بتوانند گوشی خود را به یک وب‌کم باکیفیت تبدیل کنند.

«جاناتان گابریو»، رئیس مرکز تجربیات متصل سامسونگ توضیح می‌دهد:

«کاربران برای اولین‌بار با پرچمداران جدید ما می‌توانند از وضوح فوق‌العاده دوربین گوشی‌های هوشمند گلکسی خود برای بهبود جلسات کاری در سرویس‌هایی مانند مایکروسافت تیمز استفاده کنند.»

حتی می‌توانید از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند تارکردن پس زمینه و کادربندی خودکار نیز در آن استفاده کنید.

پیش از این نیز در منوی تنظیمات رابط کاربری ONE UI 6 Beta 3 گزینه‌ای برای استفاده از دوربین به‌عنوان وب‌کم مشاهده شده بود، اما هیچ راهی برای فعال‌کردن آن وجود نداشت. با این حال در نسخه بتای بعدی این ویژگی وجود نداشت. به‌نظر می‌رسد سامسونگ پیش از ارائه آن به‌عنوان یک ویژگی انحصاری مدت‌دار برای گوشی‌های گلکسی S24، در حال آزمایش قابلیت استفاده از دوربین به‌عنوان وب‌کم بوده است.

همانطور که گفتیم این ویژگی به‌صورت محدود در انحصار گوشی‌های سری گلکسی S24 خواهد بود، یعنی پس از گذشت زمان در دسترس سایر دستگاه‌ها نیز قرار خواهد گرفت، هرچند زمان دقیق آن و اینکه چه دستگاه‌هایی این قابلیت را دریافت می‌کنند هنوز مشخص نیست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا