موبایل

دمای آیفون 15 در آزمایش‌ها تا 46 درجه سانتی‌گراد افزایش یافت

تاکنون در گزارش‌هایی به داغ شدن بیش از اندازه گوشی‌های سری آیفون 15 اشاره شده است و حالا اندازه‌گیری‌هایی که با دوربین مادون قرمز انجام شده است، دمای 116 درجه فارنهایت یا 46 درجه سلسیوس را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد این مشکل هر چهار مدل آیفون 15 را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به‌طوری که برخی از دارندگان گزارش می‌دهند که گوشی آن‌ها به‌قدری داغ می‌شود که حتی نمی‌توان آن‌ها را بدون قاب نگه داشت. با این وجود، یک یوتوبر کره‌ای به نام BullsLab با دوربین مادون قرمز آینده نگر (FLIR) آزمایش‌هایی را انجام داد که به‌عنوان دوربین تصویربرداری حرارتی نیز شناخته می‌شود. این دوربین‌ها می‌توانند دمای یک جسم را به‌صورت بصری نشان دهند و برخی از مدل‌ها – از جمله مدلی که در این آزمایش استفاده شده است – قادر به نمایش دمای واقعی اندازه‌گیری شده هستند.

داغ شدن آیفون 15

او در آزمایش خود با دمای 46.7 درجه سانتی‌گراد مواجه شد که البته باید اشاره کرد این آزمایش در هنگام استفاده سنگین (بنچمارک و بازی‌ها) از آیفون صورت گرفته است.

Android Authority نشریه دیگری است که در طول آزمایش‌های خود با داغ شدن بیش از اندازه دستگاه مواجه شده است. در این گزارش نوشته شده:

«در زمان‌هایی که از گوشی به مدت طولانی استفاده می‌شود، اغلب هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌های چت و تماشای ریلزهای اینستاگرام، فضای سمت راست گوشی در پایین ماژول دوربین داغ می‌شود. این امر بدون تجربه بازی‌ها، بدون اتصال دستگاه برای شارژ و Wi-Fi رخ می‌دهد، بنابراین گرمای بیش از اندازه آن غیرقابل توضیح است.»

تیم دیجیاتو نیز در بررسی خود از آیفون 15 پرو مکس با مشکل داغ شدن بیش از اندازه دستگاه مواجه شده است. این بررسی را می‌توانید از طریق این لینک در یوتوب دیجیاتو مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا