موبایل

بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران [فروردین 1402]

هواوی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های چینی است که در چند سال اخیر، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، بازار فروش خود را از دست داده است؛ اما همچنان برخی کاربران، طرفدار این برند هستند. اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های هواوی را دارید، با معرفی بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران همراه ما باشید.

هواوی یکی از محبوب‌ترین برندهایی است که گوشی‌های باکیفیتی روانه بازار می‌کند. هواوی در تلاش است که با ارائه گوشی‌های باکیفیت، بتواند کاربران را از خود راضی نگه دارد. اما متاسفانه، به‌دلیل تحریم‌ها، برنامه‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی اجرا نمی‌شوند؛ درواقع، گوشی‌هایی که هواوی در چند سال اخیر روانه بازار کرده، از برنامه‌های گوگل و سیستم‌عامل این شرکت پشتیبانی نمی‌کنند.

این بدان معنی است که کاربران نمی‌توانند برخی از برنامه‌های موردنظر خود را داشته باشند؛ زیرا اپلیکیشن گوگل پلی روی گوشی‌های هواوی نصب نمی‌شود. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل برخی از کاربران برای نخریدن گوشی‌های هواوی باشد. این درحالی‌است‌ که گوشی‌های این برند کیفیت ساخت فوق‌العاده خوبی دارند که نباید به‌راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. هواوی در تلاش است که همچنان جای خود را در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان

هرکسی که قصد خرید یک گوشی جدید را داشته باشد، در ابتدا باید بودجه خود را تعیین نماید. این کار به آن‌ها کمک می‌کند که محدوده انتخاب خود را تعیین کنند و راحت‌تر بتوانند یک گوشی بخرند. هواوی گوشی‌های متنوع با قیمت‌های مختلفی روانه بازار کرده است که می‌تواند برای هرکسی با هر بودجه‌ای مناسب باشند. در ادامه، برخی از بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی هواوی را به شما معرفی خواهیم کرد.

هواوی Nova 8i

بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران
بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران
  • ابعاد: 161.9×74.7×8.6 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2376 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام SM6115 اسنپدراگون 662 (11 نانومتری)
  • رم: 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین: چهارگانه 64+8+2+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 4300 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی هواوی که قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، گوشی هواوی نوا 8i است. هنگام نگاه کردن به این گوشی، تا حد زیادی مجذوب طراحی آن می‌شوید و می‌توان گفت شما را به یاد گوشی پوکو X3 از برند شیائومی می‌اندازد.

دلیل این موضوع هم دوربین چهارگانه هواوی نوا 8i است که به‌صورت دایره‌ای در وسط پنل پشتی دیده می‌شود. اطراف ماژول دوربین هم یک طرح زیبا مشاهده می‌کنیم که باعث افزایش جذابیت این گوشی می‌شود. این ویژگی‌های ظاهری در کنار قدرت عملکرد گوشی باعث شده که آن را در لیست بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان قرار دهیم.

گوشی هواوی نوا 8i به تراشه کوالکام اسنپدراگون 662 مجهز شده است و عملکرد پردازشی خیلی خوبی دارد. برای اجرای برنامه‌های گرافیکی بازی‌ها، این پردازنده 11 نانومتری از پردازنده گرافیکی Adreno 610 استفاده می‌کند. شما می‌توانید این گوشی را در دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایتی به همراه یک نسخه حافظه داخلی 128 گیگابایتی خریداری کنید. ازآنجاکه این اسمارت فون از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی نمی‌کند، شاید برای ذخیره فایل‌های خود با مشکل مواجه شوید.

در نهایت، باید بگوییم که دوربین این گوشی نسبت به سایر قابلیت‌هایی که ذکر کردیم، چندان جای تعریف ندارد. دوربین اصلی این اسمارت فون دارای سنسور 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.9 است. این لنز واید 26 میلی‌متری که از قابلیت فوکوس خوکار با تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند، عکس‌ها را با جزئیات کیفیت قابل‌قبولی ثبت نمی‌کند.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی هم با پوشش 120 درجه و دریچه دیافراگم 2.4، عکس‌ها را به‌صورت نویزی ذخیره می‌کنند که شاید کمی توی ذوق بزند. با وجود این‌که ما هواوی نوا 8i را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان می‌دانیم، اما نباید از دوربین‌های آن توقع زیادی داشته باشید. دوربین‌های تشخیص عمق تصویر و ماکرو هم با سنسورهای 2 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.4، تنها جنبه فانتزی دارند و نمی‌توانند کیفیت چندان خوبی را به شما عرضه کنند.

بیشتر بخوانید ...   تصاویری از سیستم عامل جدید HyperOS شیائومی فاش شد

البته باید بدانید که دوربین سلفی این گوشی با سنسور 16 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.0، نسبت به سنسورهای اصلی کیفیت بهتری دارد. بااین‌حال، باز هم شارپنس تصاویر پایین است و بخش زیادی از جزئیات نشان داده نمی‌شوند. پس اگر دوربین گوشی چندان برای شما اهمیت ندارد، می‌توانید مطمئن باشید که با این رنج قیمت، گوشی هواوی نوا 8i می‌تواند کاملاً نیازهای شما را برآورده سازد.

بیشتر بخوانید:

هواوی Nova Y70

بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران

  • ابعاد: 168.3×77.7×9 میلی‌متر
  • نمایشگر: 6.75 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: نامشخص
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه 48+5+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 6000 میلی‌آمپر ساعت

گوشی هواوی نوا Y70 شباهت کمی به گوشی قبلی دارد. دلیل این موضوع هم این است که دوربین‌های این گوشی در ماژول بیضی‌شکلی در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار دارند.

این گوشی در زمینه نمایشگر عملکرد چندان خوبی ندارد و با یک صفحه‌نمایش 6.75 اینچ با رزولوشن IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین ازآنجاکه نمایشگر این گوشی با تراکم پیکسلی 260 پیکسل در اینچ روانه بازار می‌شود، تمام جزئیات را به شما نشان نمی‌دهد. نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی 60 هرتز است که باعث می‌شود سرعت آن تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

یکی از مهم‌ترین و بهترین دلایلی که ما هواوی نوا Y70 را در میان بهترین گوشی های میان رده هواوی قرار داده‌ایم، باتری باکیفیت آن است. همان‌طور که در بالا هم شرح دادیم، این گوشی دارای یک باتری نسبتاً بزرگ با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت است.

یکی از مزایای تراشه گوشی هواوی نوا Y70 که باعث شده ما آن را یکی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی بدانیم، این است که اصلاً داغ نمی‌شود. حتی در صورت استفاده طولانی هم دمای آن بیشتر از 39 درجه نمی‌شود. همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باتری آن عمر زیادی دارد.

شما می‌توانید این گوشی را با رم 4 و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت خریداری کنید. البته اگر به فضای ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

گوشی هواوی نوا Y70 تنها سه دوربین دارد. دوربین اصلی آن دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.8 است که در شرایط نوری مناسب، عکس‌های قابل‌قبولی ثبت می‌کند. ازاین‌رو، می‌توان هواوی نوا Y70 را یکی دیگر از بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان دانست.

یک سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی هم در این گوشی قرار دارد که با گشودگی دیافراگم 2.2 و پوشش 120 درجه، نباید از آن توقع زیادی داشته باشید. در نهایت، آخرین سنسور موجود در این گوشی هم یک لنز تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 است.

یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.0 در بالای نمایشگر هواوی نوا Y70 دیده می‌شود و تصاویر تا حدودی نویز دارند. بااین‌حال، باز هم می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 6 میلیون تومان به شمار آورد.

سؤالات متداول

قیمت گوشی‌ها از کجا استعلام می‌شود؟

محدوده قیمت بر اساس نسخه‌های متفاوت رم و حافظه است و استعلام قیمت گوشی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین، از جمله ترب، ایمالز، ایران موبایل، دیجی‌کالا و … انجام می‌شود.

بهترین گوشی کدام است و کدام برند، بهترین گوشی را تولید می‌کند؟

انتخاب بهترین گوشی، قبل از هر چیز به نوع نیاز شما بستگی دارد. شکی نیست که در بازار امروز، گوشی‌های آیفون، سامسونگ، شیائومی،‌ هواوی و پوکو، بهترین گوشی‌ها را تولید می‌کنند. این شرکت‌ها گوشی‌های خود را به تکنولوژی‌های متنوع و کاربردی مجهز کرده و آنها را در محدوده قیمتی متنوعی عرضه می‌کنند. بهترین روش برای انتخاب بهترین گوشی، این است که نوع نیاز خود را بشناسید و سپس، مشخصات فنی گوشی‌های متناسب با نیاز خود را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

منابع: TECHRATO 


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا