موبایل

بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان [فروردین 1402]

هواوی یکی از معتبرترین و مشهورترین برندهای تولیدکننده گوشی است. در ادامه با بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان همراه ما باشید.

در عصر حاضر، گوشی‌های هوشمند به یکی از مهم‌ترین گجت‌های امروزی تبدیل شده‌اند که تأثیر بسیار زیادی در روابط و کسب‌وکار افراد دارند. بااین‌حال، همه افراد نمی‌توانند گوشی‌های گران‌قیمت با قابلیت‌های منحصربه‌فرد را خریداری کنند و به همین دلیل هم شرکت‌های سازنده گوشی در صدد هستند که قابلیت‌های گوشی‌های خود را باتوجه‌به نیازهای کاربران، محدود کنند و با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهند.

این شرکت هم مانند سایر برندهای تولیدکننده گوشی، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای روانه بازار کرده و افراد زیادی را به خرید گوشی‌های خود جذب کرده است. اگر شما هم می‌خواهید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه از برند هواوی خریداری کنید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان

اولین و مهم‌ترین کاری که قبل از خرید یک گوشی هوشمند باید انجام دهید این است که بودجه خود را محدود کنید. این کار باعث می‌شود که انتخاب برای شما راحت‌تر شود؛ زیرا همان طور که می‌دانید، دنیای گوشی‌های هوشمند تنوع بسیار زیادی دارد و اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است نتوانید یک گوشی خوب خریداری کنید. در اینجا برخی از بهترین گوشی‌های که شما می‌توانید با پرداخت تقریبی 3 میلیون تومان خریداری کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

هواوی Y5p

بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان
  • نمایشگر: 5.45 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک MT6762R هلیو P22 (11 نانومتری)
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت با پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • دوربین: با سنسور 8 مگاپیکسلی/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی‌های هواوی که شما با پرداخت کمتر از 3 میلیون تومان می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، گوشی هواوی Y5p است که نسبت به هزینه پرداختی شما، ویژگی‌های قابل‌قبولی عرضه می‌کند. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با ابعاد 146.5×70.9×8.4 میلی‌متر و با وزن بسیار سبک 144 گرم خریداری کنید. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی مذکور اندازه نسبتاً کوچکی دارد و به‌راحتی در دست جا می‌شود. شما می‌توانید گوشی هواوی Y5p را در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز خریداری کنید.

نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند به‌اندازه 73.8 درصد بوده که این موضوع نشان‌دهنده حاشیه‌های بسیار زیاد در اطراف نمایشگر است. باتوجه‌به هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید (نزدیک به 120 یورو)، مطمئن خواهید شد که هیچ بخش آلومینیومی و فلزی در طراحی آن قرار ندارد.

همچنین بخش شیشه‌ای آن هم با هیچ کورنینگ گوریلا گلس باکیفیتی محافظت نمی‌شود. اما در عوض، تا حدودی می‌توانید مطمئن باشید که پنل پشتی پلاستیکی این گوشی هوشمند نسبتاً پایدار بوده و با وزن سبکی که دارد، می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

ماژول دوربین در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده است که با نگاه اول به نظر می‌رسد سه یا چهار دوربین در این پنل قرار دارد. این در حالی است که گوشی هواوی تنها یک دوربین دارد که در کنار آن یک فلش LED تعبیه شده است.

یک نمایشگر 5.45 اینچی با تراکم پیکسلی 295 پیکسل در اینچ در هواوی Y5p که یکی از بهترین گوشی های اقتصادی هواوی تا 3 میلیون تومان است، قرار دارد. البته رزولوشن این نمایشگر 720 در 1440 پیکسل است که شاید چشم شما را هنگام استفاده طولانی‌مدت اذیت کند.

گوشی هواوی Y5p با استفاده از تراشه مدیاتک هلیو P22 قدرت می‌گیرد که در این بازه قیمتی عملکرد نسبتاً خوبی دارد. این تراشه 12 نانومتری باعث می‌شود که کار کردن با این گوشی نسبتاً روان باشد. البته توجه داشته باشید که اگر چند برنامه را به‌صورت همزمان باز کنید یا از اپلیکیشن‌های پیچیده‌تر استفاده کنید، به احتمال زیاد با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

سرعت این گوشی هوشمند هم نسبتاً مناسب است و اگر اهل وب‌گردی هستید، متوجه می‌شوید که سرعت آن برای یک گوشی پایین رده و ارزان‌قیمت کاملاً مناسب است. البته این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع کمی کند کار کند و برای اسکرول کردن مطالب، نیاز به کمی مکث داشته باشید. اما باز هم می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان دانست.

یکی از بهترین بخش‌های گوشی هواوی Y5p از نظر پردازنده این است که اصلاً داغ نمی‌کند و یا حداقل می‌توانیم بگوییم که داغ کردن این گوشی بسیار کم است؛ تاحدی‌که کاربر اصلاً متوجه آن نخواهد شد. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند هم PowerVR GE8320 برعهده دارد.

شما می‌توانید گوشی هواوی Y5p را با حافظه رم 2 گیگابایتی خریداری کنید که برای کارهای عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. این در حالی است که حافظه داخلی 32 گیگابایتی این گوشی در محدوده قیمتی آن کاملاً رایج است.

کیفیت صدای گوشی هواوی نیز کاملاً معمولی است و صداها را به‌خوبی از یکدیگر جدا می‌کند. همچنین شما می‌توانید هندزفری خود را از طریق جک 3.5 میلیمتری یا حتی بلوتوث وصل کنید و از شنیدن موسیقی و پادکست لذت ببرید. ازاین‌رو، Y5p یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان است.

همان طور که گفتیم، علی‌رغم داشتن یک ماژول دوربین بزرگ در پنل پشتی، تنها یک لنز 8 مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است که در دنیای امروز کیفیت چندان بالایی ندارد. تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین این گوشی کیفیت پایینی دارند و مقدار نویز روی آن‌ها دیده می‌شود.

اما در شرایط نوری مناسب می‌توانید از آن برای عکاسی روزمره خود استفاده کنید. دوربین این گوشی از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند که باید آن را به‌صورت دستی فعال کنید. دوربین جلویی این گوشی هم تصاویر را با وضوح 5 مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هواوی P8 Lite

هواوی P8 Lite

 

  • نمایشگر: 5.0 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 620
  • رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
  • دوربین: با سنسور 13 مگاپیکسلی/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 2200 میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان که قابلیت‌های نسبتاً خوبی به شما عرضه می‌کند، گوشی هواوی p8 Lite است که با ابعاد 143×70.6×7.7 میلی‌متر وزن بسیار سبک 131 گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد. برخلاف گوشی قبلی، این تلفن همراه دارای سیم‌کارت هیبریدی است و شما تنها می‌توانید از یک سیم‌کارت و کارت حافظه استفاده کنید.

همان طور که انتظار می‌رود، در این گوشی هوشمند هیچ بخش آلومینیومی و فلزی قرار ندارد و با بدنه پلاستیکی عرضه می‌شود و همین موضوع هم یکی از دلایل وزن کم آن است. البته یکی دیگر از دلایل این موضوع هم باتری کوچک آن است که با ظرفیت 2200 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود.

هواوی در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر نوع IPS LCD استفاده کرده است که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. این نمایشگر 5.0 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل روانه بازار می‌شود و با تراکم پیکسلی 294 پیکسل در اینچ، جزئیات را تا حدودی به شما نشان می‌دهد.

نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند به‌اندازه 68.3 درصد است که نشان می‌دهد در این گوشی حاشیه‌های بسیار زیادی در پایین و بالای نمایشگر وجود دارد. نمایشگر هواوی p8 Lite با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. شما می‌توانید p8 Lite که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان است را در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی خریداری کنید.

این گوشی هوشمند قدرت خود را از تراشه HiSilicon Kirin 620 می‌گیرد و همچنین مسئولیت پردازش گرافیکی آن هم بر عهده Mali-450MP4 است. شما می‌توانید هواوی p8 Lite را با رم 2 و حافظه 16 گیگ خریداری کنید که در صورت نیاز به فضای ذخیره اضافه، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید و فضای ذخیره این گوشی را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید.

گوشی هواوی p8 Lite دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.0 است که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و یک فلش LED دوگانه نیز در کنار آن تعبیه شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین، می‌توان به مواردی مانند برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و لبخند، پانوراما و HDR اشاره کرد.

با استفاده از دوربین این تلفن همراه، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم در بالای نمایشگر این گوشی تعبیه شده است.

علاوه بر پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری، هواوی p8 Lite دارای لغو کننده نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی است که یک ویژگی خیلی خوب به نظر می‌رسد. همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، این گوشی هوشمند دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2200 میلی‌آمپر ساعت است که نسبت به گزینه قبلی، عمر کمتری دارد. بااین‌حال، p8 Lite باز هم یکی از بهترین گوشی های 3 میلیون تومانی هواوی محسوب می‌شود که نسبت به هزینه پرداختی شما قابلیت‌های نسبتاً خوبی دارد.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان کدام‌اند؟

هرچند پیدا کردن یک گوشی خوب 3 میلیون تومانی در این روزها سخت شده، اما بعضی از محصولات قدیمی‌تر هوآوی که از قضا گوشی‌های کاربردی و خوبی هستند را می‌توان در این حدود قیمت خریداری کرد. برای آشنایی با این گوشی‌ها، این مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره‌ی بهترین گوشی های هواوی تا 3 میلیون تومان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا