موبایل

بریتانیا درباره تسلط اپل و گوگل بر اکوسیستم موبایل تحقیق می‌کند


سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در حال آغاز تحقیقات جدیدی در مورد «وضعیت بازار استراتژیک» (SMS) اکوسیستم موبایل اپل و گوگل است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، این تحقیقات بخشی از قانون جدید «بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف‌کننده» (DMCC) است که سال گذشته تصویب شد و از ژانویه به مرحله اجرا رسید. با وجود این قانون CMA اختیارات جدیدی خواهد داشت که با آنها می‌تواند شرکت‌ها را در صورتی که بیش از اندازه به بازار تسلط دارند، به‌عنوان دارای وضعیت استراتژیک بازار معرفی کند و برای بهبود رقابت رویکردهایی را پیشنهاد کند.

تحقیق جدید روی اپل و گوگل

CMA هفته گذشته اولین تحقیقات SMS خود را اعلام کرد در آن زمان سهم بازار موتور جستجوی گوگل که طبق گزارشات حدود 90 درصد است را زیر ذره‌بین قرار داد. در آن زمان گفته شد که دومین مورد در ژانویه شروع می‌شود و اکنون می‌دانیم که طی آن وضعیت بازار استراتژیک اکوسیستم‌های موبایل اپل و گوگل قرار است بررسی شوند.

این تحقیق مواردی از جمله مرورگرها، استورهای برنامه و سیستم‌عامل‌ها را پوشش می‌دهد.

CMA در تحقیقات خود بررسی خواهد کرد که آیا هر یک از این شرکت‌ها از موقعیت غالب خود در حوزه‌های سیستم عامل، توزیع برنامه یا مرورگرها با هدف کسب سود سرویس‌های خود استفاده کرده‌اند یا خیر. همچنین CMA بررسی خواهد کرد که آیا گوگل و اپل برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌های خود را از طریق استورهای آنها منتشر کنند، «شرایط ناعادلانه» تعریف کرده یا خیر.

اپل و گوگل با انتشار بیانیه خود برای TechCrunch اعلام کرده‌اند که برای پیشرفت تحقیقات CMA به همکاری با آنها ادامه خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا