هدف ما از خرید شرکت Essential به دست آوردن برند آن بود
کارل پی، موسس و مدیرعامل شرکت ناتینگ، بالاخره یکی از رازهای قدیمی این مؤسسه را برملا ساخت. او در یک ویدیو اعلام کرد که خرید بحثبرانگیز شرکت اسنشال (Essential) در سال 2021 تنها بهعنوان یک اقدام استراتژیک برای بهدستآوردن نام این برند انجام شده و ارتباطی با تکنولوژی یا پتنتهای آن نداشته است. او حتی به طراحی عجیب و غریب گوشی未عرضه این شرکت نیز به طور شوخی اشاره کرد.
در سال 2021، خبر خرید شرکت اسنشال که توسط «اندی رابین»، خالق سیستم عامل اندروید، تأسیس شده بود، بسیاری از افراد را در دنیای فناوری شگفتزده کرد. حالا پس از گذشت چندین سال، کارل پی در پلتفرم یوتیوب دلیل اصلی این تصمیم را توضیح داده است.
دلیل ناتینگ برای خرید Essential
بر خلاف آنچه که تصور میشد، انگیزه اصلی این خرید نه تکنولوژی بلکه نام برند اسنشال بوده است. کارل پی در این باره گفت: «ما اساساً اسنشال را برای نام آن خریدیم. من بهواقع به کلمه essential (بهمعنای ضروری و اساسی) علاقهمند بودم؛ این کلمه ساده، زیبا و پرمعناست.» او فاش کرد که در آغاز قصه خود، تمایل داشت نام شرکت جدیدش را «اسنشال» بگذارد و این نام را برای چند هفته مدنظر داشته است. با این خرید، ناتینگ به حق استفاده از علامت تجاری، دامنه essential.com و حسابهای شبکههای اجتماعی این برند دست یافت.
اما کارل پی و تیمش بعداً به این نتیجه رسیدند که بهرهگیری از نام یک شرکت دیگر در همان زمینه محصول ممکن است باعث ابهام در بازار شود و تصمیم بر این شد تا مسیر جدیدی را ایجاد کنند؛ از این رو، با وجود تمایل به نام اسنشال، نهایتاً نام ناتینگ برای برند خود را برگزیدند.
کارل پی برای تأکید بر اینکه این خرید هیچ ربطی به فناوریهای اسنشال نداشته، به گوشی未عرضه این شرکت با عنوان Project Gem اشاره کرد. او در حین خندیدن به طراحی این گوشی که دارای نمایشگری کوچک و کشیده بود، توضیح داد که ساخت چنین محصولی بهدلیل هزینههای بالای سفارشیسازی صفحهنمایش (بین 5 تا 10 میلیون دلار) و نتیجه نهایی گران قیمت برای مشتری، از حیث تجاری منطقی به نظر نمیرسد. او اعتقاد داشت که اگرچه این محصول در ابتدا ممکن است خبرساز شود، اما در نهایت فروش موفقی نخواهد داشت، زیرا کاربران به دنبال نمایشگر، باتری و دوربین با کیفیت هستند.