مشخصات نمایشگرهای داخلی و خارجی آیفون تاشو اپل مطرح گردید
طبق گزارش ارائهشده از سوی شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، انتظار میرود که اپل اولین مدل آیفون تاشو خود را با یک نمایشگر داخلی به ابعاد 7.8 اینچ و یک نمایشگر خارجی به اندازه 5.5 اینچ به بازار عرضه کند.
این ابعاد پیشتر توسط کارشناس زنجیره تأمین اپل، «مینگ-چی کو»، در ماه مارس سال جاری ذکر شده بود، که این موضوع نشاندهنده تأیید این مشخصات از سوی چندین منبع معتبر است. برآوردهای موجود حاکی از آن است که این گوشی در نیمه دوم سال 2026 و به احتمال زیاد در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی خواهد شد.
اندازه مورد انتظار نمایشگر آیفون تاشو اپل
برای مقایسه، پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی زد فولد 7، دارای نمایشگر داخلی با اندازه 8 اینچ و نمایشگر خارجی به میزان 6.5 اینچ است. علاوه بر این، کو هفته گذشته به این نکته اشاره کرد که آیفون تاشو و گلکسی زد فولد 8 سامسونگ از نمایشگری بدون چین و چروک بهره خواهند برد که اپل با ایجاد صفحه نمایش فلزی با سوراخهای لیزری به این پیشرفت دست یافته است. همچنین انتظار مینرود که آیفون تاشو به دو دوربین اصلی در بخش پشتی، یک دوربین سلفی و دکمه پاور با قابلیت Touch ID به جای Face ID مجهز باشد.
TrendForce در جدیدترین پیشبینی خود اعلام کرده که عرضه گوشیهای تاشو در سال 2025 به تقریبا 19.8 میلیون واحد خواهد رسید و نرخ نفوذ بازار به حدود 1.6 درصد حفظ خواهد شد؛ رقمی مشابه با سال 2024 که نشاندهنده رشد تدریجی اما مداوم این بخش است. عوامل کلیدی محدودکننده رشد شامل نگرانیها درباره دوام، وجود چین و چروک بر روی نمایشگر و قیمت بالای این محصولات هستند که سبب شده بیشتر مصرفکنندگان گوشیهای تاشو را به عنوان دستگاههایی آزمایشی و پرهزینه بشناسند.
سامسونگ همچنان در صدر بازار قرار دارد، اما پیشبینی میشود که سهم جهانیاش از 45.2 درصد در 2024 به 35.4 درصد در 2025 کاهش یابد، در حالی که هواوی در چین روند رشد خوبی را تجربه میکند و با سهم 34.3 درصد به عنوان دومین برند بزرگ جهانی شناخته میشود. برندهای دیگری همچون آنر، لنوو (موتورولا)، شیائومی، اوپو و ویوو نیز سهم بازار خود را به طرز قابل توجهی افزایش میدهند که نشاندهنده تنوع و رقابت فزاینده در این عرصه میباشد.
ورود اپل به دنیای گوشیهای تاشو در سال 2026 به منظور یکپارچگی اکوسیستم، بهینهسازی عمیق iOS برای استفادههای مخصوص تاشو و طراحی پایدار، میتواند باعث افزایش جذابیت این نوع گوشیها برای مصرفکنندگان باشد و به رشد این بخش کمک کند. TrendForce این رویداد را به عنوان نقطهعطفی میداند که احتمال دارد گوشیهای تاشو را از یک نوآوری آزمایشی تبدیل به محصولاتی پرطرفدار نماید و به صنعت گوشیهای هوشمند نیروی تازهای ببخشد.