موبایل

امکان دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور در iOS‌ 17 فراهم می‌شود

ظاهراً بالاخره اپل دست از لجبازی برداشته و قصد دارد امکان دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور را در iOS‌ 17 فراهم کند. شاید این ویژگی بهترین ویژگی iOS‌ 17 لقب گیرد.

آنطور که پیداست اپل دست از لجبازی برداشته و قصد دارد برای اولین‌بار ویژگی دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور را به نسخه جدید سیستم‌عامل خود (iOS‌ 17) اضافه کند. البته می‌دانیم که اپل هیچگاه درصدد اجرایی کردن این قابلیت نبوده و نیست.

با توجه به این موضوع باید بگوییم تنها دلیلی که باعث شده اپل دست به این کار بزند، قوانین جدید اتحادیه اروپاست که بیش‌از هر شرکت دیگری در حوزه فناوری دامان اپل را گرفته است. لازم به ذکر است که این قوانین اپل را مجبور کرد تا در نسل بعدی آیفون‌های خود به جای استفاده از پورت شارژ لایتنینگ نیز از درگاه شارژ USB-C استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: سرویس حساب پس انداز اپل با سود 4.15 درصدی راه‌اندازی شد

دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور بالاخره محقق خواهد شد

به‌گفته‌ مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در سیستم‌عامل iOS 17 آینده خود برای اولین بار به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌ها را به‌صورت دانلود جانبی در خارج از اپ استور نصب کنند. این امکان بیشتر به‌دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا به‌منظور الزام شرکت‌ها برای فراهم کردن امکان دانلود جانبی برنامه‌ها در خارج از فروشگاه اصلی صورت می‌پذیرد.

این تغییر به مشتریان امکان می‌دهد برنامه‌ها را بدون نیاز به استفاده از اپ استور دانلود کنند؛ به این معنی که توسعه‌دهندگان نیازی به پرداخت هزینه‌های 15 تا 30 درصدی به اپل ندارند.

دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور بالاخره محقق خواهد شد

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از 1 نوامبر 2022 اجرایی شد، شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا خدمات و پلتفرم‌های خود را برای سایر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان باز کنند.

بیشتر بخوانید ...   آیفون در سال 2023 همچنان پیشتاز اصلی بازار جهانی گوشی‌های پریمیوم است

DMA تأثیر زیادی بر پلتفرم‌های اپل خواهد داشت و می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات عمده در App Store ،Messages ،FaceTime ،Siri و غیره شود. به‌گفته‌ Gurman، اپل درحال برنامه‌ریزی برای اجرای پشتیبانی جانبی برای مطابقت با قوانین جدید اروپا تا سال آینده است.

اپل ادعا کرده است که بارگذاری جانبی “حفاظت‌های حریم خصوصی و امنیتی” را که کاربران آیفون به آن متکی هستند تضعیف می‌کند و افراد را در برابر بدافزارها، کلاهبرداری‌ها، ردیابی داده‌ها و سایر مسائل آسیب‌پذیر می‌کند. بااین‌حال، اپل باید از DMA پیروی کند، در غیر این صورت و در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، خطر جریمه‌ای تا 20 درصد از درآمد جهانی خود را به‌دنبال خواهد داشت.

در گزارشی در دسامبر 2022، گورمن بیان کرد اپل درحال بررسی اجرای الزامات امنیتی مانند تأیید اعتبار است، فرآیندی که می‌تواند به‌جای جمع‌آوری پول از فروش برنامه، هزینه‌ای را برای آن دریافت کند. اپل یک سیستم راستی‌آزمایی در مک دارد که به کاربران اجازه می‌دهد درعین‌حال که به آن‌ها اجازه می‌دهد به برنامه‌های خارج از اپ استور مک دسترسی داشته باشند، ایمن باشند.

اگر کشورهای دیگر قوانین مشابهی را معرفی کنند، فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین می‌توانند فراتر از اتحادیه اروپا گسترش پیدا کنند. به‌عنوان‌مثال، ایالات‌متحده درحال بررسی قانونی است که اپل را ملزم می‌کند تا امکان بارگذاری جانبی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره امکان دانلود اپلیکیشن خارج از اپ استور در iOS‌ 17 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا