موبایل

احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفرض گوشی‌های سامسونگ از گوگل به بینگ

در راستای همکاری‌های گسترده دو غول فناوری جهان، احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفرض گوشی‌های سامسونگ به بینگ وجود دارد.

طبق آخرین خبرهای حوزه تکنولوژی، سامسونگ برای انتخاب موتور جست‌وجوی پیش‌فرض گوشی‌های خود درحال مذاکره با شرکت‌های گوگل و مایکروسافت است تا نهایتاً از بین گوگل یا بینگ یکی را به‌عنوان موتور جستوجوی پیش‌فرض خود انتخاب کند.

اما با توجه به اینکه بینگ مایکروسافت مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی فوق پیشرفته‌ای شده است و همچنین همکاری‌های گسترده‌ای که بین مایکروسافت و سامسونگ ایجاد شده، احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفرض گوشی‌های سامسونگ به بینگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک از معرفی چت بات TruthGPT برای رقابت با ChatGPT خبر داد

احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفرض گوشی‌های سامسونگ به بینگ افزایش یافت

گزارش جدیدی مدعی شده است که سامسونگ درباره جایگزینی گوگل سرچ با بینگ مایکروسافت به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های گلکسی فکر کرده و این تفکر باعث وحشت گوگل شده است. البته با توجه به اینکه سامسونگ بیشترین گوشی‌های اندرویدی را در بازار می‌فروشد، ترس گوگل از این تغییر طبیعی به‌نظر می‌رسد.

احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفروض گوشی‌های سامسونگ به بینگ افزایش یافت

نیویورک تایمز در گزارش جدیدی براساس پیام‌های داخلی گوگل این ادعا را مطرح کرده که این شرکت از شنیدن چنین خبری ترسیده است. علت اصلی این واکنش، درآمد 3 میلیارد دلاری است که گوگل از قرارداد با سامسونگ به‌دست می‌آورد. علاوه‌براین، اگر سامسونگ در چنین مسیری گام بردارد، اپل احتمالاً شرکت بعدی خواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند که نتیجه‌اش ضربه سنگین به درآمدهای گوگل خواهد بود.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی پوکو امروز 18 اردیبهشت 1402 [اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار]

طبق گزارش نیویورک تایمز، مذاکرات سامسونگ با گوگل و مایکروسافت هنوز در جریان است و تکمیل نشده؛ بنابراین شاید کره‌ای‌ها همچنان از سرچ گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات خود استفاده کنند. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که گوگل هم سخت مشغول توسعه ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید برای موتور جستجوی فعلی‌اش است.

احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفروض گوشی‌های سامسونگ به بینگ افزایش یافت

در همین گزارش گفته شده که گوگل روی پروژه‌ای با اسم رمز «مگی» کار می‌کند که هدف آن افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید به موتور جستجوی فعلی این شرکت است. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به یک چت‌بات جدید، امکان ساخت تصاویر و حتی یادگیری زبان جدید اشاره کرد؛ البته این قابلیت‌ها در برخی پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارند و چندان جدید نیستند.

این احتمال وجود دارد که در جریان رویداد گوگل I/O 2023 با پروژه مگی روبه‌رو شویم. قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید موتور جستجوی گوگل ظاهراً ابتدا در اختیار یک میلیون آمریکایی قرار می‌گیرند و تا پایان 2023، سی میلیون کاربر به آن‌ها دسترسی می‌یابند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال تغییر موتور جستجوی پیشفرض گوشی‌های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا