موبایل

آپدیت نرم‌افزاری سری گلکسی اس ۲۳ مشکل عکسبرداری HDR را برطرف می‌کند

محصولات سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ احتمالاً به‌زودی در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، شاهد برطرف‌شدن مشکل تصویربرداری HDR خواهند بود. انتظار می‌رفت که این مشکل در به‌روزرسانی ماه گذشته میلادی برطرف شود، اما به دلایلی نامعلوم، انتشار پچ به تعویق افتاده است.

علت انتشار به‌روزرسانی برای سری گلکسی اس ۲۳ چیست؟

آخرین نسل از سری پرچمداران سامسونگ به جدیدترین فناوری‌های تصویربرداری موبایل این شرکت مجهز هستند و از سخت‌افزار قدرتمندی برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت بهره می‌برند. بااین‌حال، سخت‌افزار همیشه تعیین‌کننده کیفیت نیست و نرم‌افزار مناسب نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین دلیل نیز سامسونگ به شکل پیوسته درحال انتشار به‌روزرسانی برای دوربین محصولات خود بوده است تا کاربران بتوانند از حداکثر پتانسیل دستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

چندی قبل تعدادی از کاربران گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ، خبر از نقص در قابلیت HDR این محصولات داده بودند که در تنظیم صحیح رنگ‌ها در شرایط نوری خاص، دردسرآفرین می‌شود. یکی از منابع دنیای فناوری، Ice Universe ادعا کرده است که پس از تماس با تیم پشتیبانی سامسونگ، پیامی مبنی بر تلاش برای رفع این مشکل در به‌روزرسانی آتی از سوی شرکت کره‌ای دریافت کرده است.

گلکسی اس ۲۳
نمونه‌ای از مشکل قابلیت HDR در تصاویر ثبت شده توسط گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ.

شایان ذکر است که هنوز مشخص نیست دقیقاً کدام به‌روزرسانی موجب حل مشکل تصویربرداری HDR در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ خواهد شد. بااین‌حال برخی از گزارش‌های غیررسمی اشاره دارند که به‌روزرسانی امنیتی بعدی، باعث رفع مشکل می‌شود. البته کمی پیش نیز گفته شده بود که به‌روزرسانی ماه مارس، بهبود عملکرد دوربین را در پی خواهد داشت، اما این ادعا به واقعیت تبدیل نشد. خوشبختانه مشکل مذکور به‌ندرت و در شرایط خاصی رخ می‌دهد؛ به همین دلیل تنها کاربران معدودی آن را تجربه کرده‌اند.

قابلیت HDR به منظور ثبت جزئیات بیشتر در ناحیه‌های روشن و تاریک طراحی شده است، اما تعدادی از دارندگان محصولات سری گلکسی S23 گزارش کرده‌اند که در شرایط نوری نامناسب یا در محیط‌های بسته، هاله‌ای در اطراف اشیاء ایجاد می‌شود؛ مخصوصاً در مواقعی که منبع اصلی نور در داخل قاب تصویر وجود داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های دوربین این سری، می‌توانید «نقد و بررسی گلکسی اس ۲۳ اولترا» و «بررسی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس» را بخوانید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا