موبایل

پشت پرده دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل ؛‌ حقه جدید گرانفروشی!

اتحادیه موبایل تهران به شهروندان اعلام کرد بدون نگرانی بابت دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل و مالیات، کد ملی خود را در اختیار فروشنده قرار بدهند.

اخیراً برخی افراد در هنگام مراجعه به نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ موبایل با درخواست دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل جدید مواجه شده‌اند که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. به‌نظر از طرفی این نگرانی‌ها از سوی برخی فروشندگان سودجو ایجاد شده که به خریداران اعلام کرده‌اند که در صورت ارائه کد ملی، باید بعداً مالیات بپردازند، به همین جهت در ازای فروش گوشی بدون دریافت کُد ملی خواهان پرداخت مبلغ اضافی از سوی خریداران شده‌اند. به‌نظر در این اتفاق هم دوباره شاهد فرصت طلبی برخی فروشندگان هستیم.

متأسفانه تاکنون برخی فروشندگان موبایل در مقاطع گوناگون به بهانه‌های مختلف از ناآگاهی خریداران سوءاستفاده کرده‌اند. هرچند فروشندگان با اخلاق در این صنف نیز تعداد بالایی دارند، اما همین افراد سودجو منجر به ایجاد ذهنیت منفی درباره فروشندگان موبایل در بین مردم شده‌اند و در هنگام خرید، معاوضه یا فروش گوشی نگرانی‌هایی را رقم زده‌اند.

بیشتر بخوانید: با شرایط جدید ثبت سفارش واردات موبایل با کمبود کالا مواجه نخواهیم شد!

ماجرا دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل و ارتباط آن با مالیات

«محمدرضا رمضان»، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران طی گفتگویی با خبرگزاری ایسنا با اشاره به موضوع دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل علل این تصمیم و ارتباط آن با مالیات را بیان کرده و افزود: «ارائه کد ملی در زمان خرید گوشی هیچ ارتباطی با مالیات ندارد و بر اساس قانون تجارت که بیش از یک سال از ابلاغ آن می‌گذرد، خریداران در زمان خرید کالاهایی مانند تلویزیون، گوشی موبایل و نظیر آن‌ها باید کُد ملی خود را در اختیار فروشنده قرار بدهند تا در سامانه جامع تجارت ثبت شود.»

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت گوشی امروز 28 اردیبهشت 1402؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو

دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل

بنابراین به نظر اخذ کد ملی در هنگام فروش کالاهای دیجیتال ارتباطی با موضوع اخذ مالیات ندارد و باید خریداران بدون هیچ نگرانی آن را در اختیار فروشنده قرار دهند. از سوی دیگر نباید فریب فروشندگانی را خورد که در مقابل عدم دریافت کد ملی یا استفاده از کد ملی دیگران، درخواست ارائه مبلغ بیشتری می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در همین راستا تاکید داشت چنانچه فروشنده‌ای در ازای عدم دریافت کد ملی درخواست مبلغ اضافی داشت، مصرف‌کنندگان امکان شکایت به اتحادیه برای رسیدگی به این تخلف را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم دریافت کد ملی در زمان خرید موبایل از سوی فروشندگان برای گرانفروشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا