موبایل

مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران اردیبهشت 1402 ؛ اختلال، فیلترینگ یا تحریم؟

مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران اتفاق تازه‌ای است که مالکین این گوشی‌ها به‌تازگی آن را دریافته‌اند. اما مشکل از کجاست؟

کابران ایرانی گوشی‌های سامسونگ چند وقتی است که با مشکل عجیبی در گوشی‌های خود مواجه هستند و آن هم آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران است که به‌تازگی اتفاق افتاده است. طبق این خبر و براساس اعلام برخی از مالکین دستگاه‌های ذکر شده امکان آپدیت گوشی‌های گلکسی بدون استفاده از فیلترشکن میسر نیست و برای بروزرسانی باید حتماً از ابزارهای تغییر آی‌پی مانند وی‌پی‌ان‌ها و فیلترشکن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A54 سامسونگ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران

کاربران محصولات سامسونگ در ایران طی چند وقت اخیر در صورت عدم استفاده از وی‌پی‌ان یا اصطلاحاً فیلترشکن نمی‌توانند دستگاه خود را به‌روزرسانی کنند. این مشکل باعث نارضایتی خیلی از کاربران شده و این سوال را به‌وجود آورده که منشأ آن دقیقاً کجا است. به‌نظر می‌رسد ایجاد چنین مشکلی برای آپدیت گوشی‌های سامسونگ در ایران عمدتاً باید 2 دلیل داشته باشد.

اول از همه، ممکن است سرورهای به‌روزرسانی سامسونگ در ایران فیلتر و مسدود شده باشند. در نگاه اول شاید چنین امری بی‌دلیل به‌نظر برسد؛ ولی با توجه به تجربه‌ای که از فیلترینگ در کشور داریم، چنین اتفاقی بعید نیست. این مشکل برای بخش عمده کاربران با فعال‌سازی وی‌پی‌ان رفع می‌شود. گلکسی S20 FE 5G یکی از گوشی‌های سامسونگ بوده است که کاربران در ایران با دانلود به‌روزرسانی برای آن به مشکل برخورده‌اند و استفاده از وی‌پی‌ان هم باعث حل مشکلشان شده است.

بیشتر بخوانید ...   برای اولین بار، تقلید اپل از شیائومی در طراحی دوربین آیفون 15

مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران

گذشته از این، امکان دارد که سامسونگ خود ارائه خدمات به کاربران ایرانی را متوقف کرده باشد. البته از آنجا که بدون اتصال به وی‌پی‌ان و با آی‌پی ایران می‌توان از گلکسی استور اپلیکیشن دانلود کرد، احتمال محدودسازی از سوی این شرکت کره‌ای پایین‌تر است. در واقع اگر سامسونگ از ارائه خدمات به کاربران گوشی‌های خود در ایران صرف نظر کرده باشد، انتظار می‌رود همه سرویس‌ها و پلتفرم‌های آن از دسترس ایرانی‌ها خارج شوند.

با وجود این، همچنان علت دردسر عدم دریافت آپدیت برای موبایل‌های گلکسی در کشور شفاف نشده است. باید منتظر ماند و دید درنهایت چه زمانی این مشکل به‌صورت کامل رفع و همچنین علت پشت آن مشخص می‌شود. در هر صورت، کاربران ایرانی که قصد آپدیت گوشی سامسونگ خود جهت برخورداری از جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی را دارند، مجبور به استفاده از فیلترشکن یا VPN می‌شوند.

این تنها مشکلی نیست که در حال حاضر کاربران Samsung در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بنا به گزارش‌های دریافتی از کاربران، هرچند در برخی از شهرهای بزرگ کشور دسترسی به شبکه 5G فراهم شده است، ولی نمی‌توان با گوشی‌های 5G سامسونگ که تعداد آن‌ها نیز هر روز در حال زیادتر شدن است، به این شبکه متصل شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشکل آپدیت نشدن گوشی‌های سامسونگ در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا