موبایل

فروش یک آیفون نسل اول آکبند به قیمت 40 هزار دلار؛ رکورد قبلی شکسته نشد

یک آیفون نسل اول آکبند همراه با استیکر درج شده Lucky You به قیمت 67 برابر بالاتر از قیمت اصلی در سال 2007، یعنی در حدود 40 هزار دلار فروخته شد.

در چند وقت اخیر شاهد فروش چندین آیفون نسل اول آکبند با برگزاری حراجی بوده‌ایم که حالا قرعه به نام یکی دیگر از این محصولات افتاده که روی آن یک استیکر «Lucky You» به‌صورت برعکس درج شده است. این آیفون با مدل A1203 طی یک حراجی با قیمت 40,320 دلار فروخته شده است.

بااینکه 40 هزار دلار معادل قیمت یک خودرو نظیر تسلا مدل 3 بوده، بااین‌حال وجود فاصله زیاد با رکورد 63 هزار دلاری قبلی فروش یک آیفون نسل اول کاملا به چشم می‌آید. در همین راستا ماه اخیر یک آیفون آکبند نسل اول طی یک حراجی با قیمت 63,356 دلار رکورد کم‌نظیری از خود به جای گذاشت.

مدت زمان حراجی برای این آیفون کوتاه و تقریباً 12 ساعت به طول انجامیده و قیمت مورد نظر برای این آیفون هم در محدوده 40 هزار تا 60 هزار دلار قرار داشته، اما علیرغم انتظارات، این آیفون در محدوده پایینی قیمت به فروش رسید. یکی از علل این امر احتمالاً مربوط به وجود یک حفره کوچک درون پلاستیک اطراف جعبه باشد.

بیشتر بخوانید: آپدیت iOS 17 گوشی های آیفون؛ کدام آیفون‌ها به نسخه جدید سیستم‌عامل بروزرسانی می‌شوند؟

فروش آیفون نسل اول آکبند

برخلاف مدل‌های جدیدتر آیفون‌، تا چند سال پیش درون جعبه آیفون‌ها شارژر و حتی هدفون قرار می‌گرفت. براساس اسکن‌های X-Ray، درون جعبه نسل اول آیفون فروخته‌شده نیز شاهد حضور این تجهیزات به‌طور کامل هستیم. همانطور که اشاره شد، روی جعبه این آیفون، برچسب Lucky You حک شده که ظاهراً اشاره به فروش آیفون در دوران تعطیلات و بخشی از گیفت باکس اختیاری آن خواهد داشت.

آیفون نسل اول

گفتی است نسل اول آیفون در سال 2007 از سوی استیو جابز معرفی شد و برای مدل 8 گیگابایتی، 599 دلار هزینه برمی‌داشت. لذا آیفونی که اخیراً در این حراجی به فروش رفته، 67 برابر گران‌تر از قیمت اصلی آیفون است. البته با توجه به اینکه تعداد کمی آیفون نسل اول آکبند با شرایط مناسب در دنیا وجود دارند، فروش آن‌ها با قیمت‌های بالا چندان هم اعجاب‌آور نیست. بنابراین احتمالاً در آینده دوباره شاهد فروش آیفون‌های آکبند نسل اول باشیم و حتی شاید رکورد 63 هزار دلار این‌بار جابه‌جا شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش یک آیفون نسل اول آکبند به قیمت 40 هزار دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا