موبایل

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به علت تبلیغات فریبنده

دادستان کل ایالت تگزاس خبر از جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به عنوان یکی از برندهای فرعی هلدینگ آلفابت به علت تبلیغات دروغین گوشی پیکسل 4 داده است.

شرکت گوگل اخیراً پرداخت جریمه هشت میلیون دلاری که به علت تبلیغات گمراه‌کننده برای گوشی پیکسل 4 بوده را مورد پذیرش قرار داده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

لازم به ذکر است که کن پکستون، دادستان کل تگزاس، روی پرونده‌ی گوگل نظارت داشته و در این راستا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اگر گوگل به‌دنبال تبلیغ در تگزاس است، بهتر است که ادعاهایش حقیقت داشته باشد. در این پرونده، گوگل ادعاهایی مطرح کرد که به‌طور واضح غلط بودند و توافق‌نامه‌ی ما گوگل را به‌دلیل دروغ‌گویی به تگزاسی‌ها به‌منظور کسب درآمد، مسئول می‌کند.»

بیشتر بخوانید: سودآورترین شرکت‌های جهان در یکسال گذشته معرفی شدند

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل به علت تبلیغات فریبنده گوشی پیکسل 4

غول آمریکایی صنعت جست‌و‌جو که البته مالک اندروید و یوتیوب به حساب می‌آید، به جهت رفتار ضد مصرف‌کننده، از سوی دولت فدرال و دادستان کل ایالت تگزاس مورد تحقیق و نظارت قرار گرفته بود.

جریمه 8 میلیون دلاری گوگل

در همین زمینه طبق گزارش رویترز به نقل از بیانیه‌ دفتر دادستان کل تگزاس، گوگل اقدام به جذب چندین گوینده‌ رادیویی کرده بود تا برای پیکسل 4 تبلیغ مثبت کنند،‌ اما در حقیقت این افراد هرگز از پیکسل 4 بهره‌ای نبرده بودند.

به منظور انجام این موضوع گوگل بیش از 2.6 میلیون دلار به شعبه‌ رادیویی شرکت آی‌هارت‌مدیا و حدود دو میلیون دلار هم به 11 شبکه‌ رادیویی کوچک‌تر پرداخت کرده بود تا تبلیغاتی غیرواقعی برای پیکسل 4 داشته باشند. در این راستا گوگل متن دقیق تبلیغات را تهیه و در اختیار برنامه‌های رادیویی گذاشته تا میزبان برنامه متن را بخواند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 8 میلیون دلاری گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا