موبایل

بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان [فروردین 1402]

به نظر شما با 8 میلیون تومان، کدام گوشی هواوی را می‌توان خرید؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان بپردازیم. همراه تکراتو باشید.

هواوی یکی از برندهای محبوب تولیدکننده گوشی در جهان است که توانسته با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و محصولات با کیفیت، بسیاری از کاربران و مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

البته باید به این نکته توجه داشت که این برند توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده است؛ به همین دلیل حتی جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی هم از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. این موضوع باعث شده تا هواوی در سال‌های اخیر، سهم گسترده‌ای از بازار را از دست بدهد و حضور کم‌رنگ‌تری داشته باشد.

با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه برند هواوی قرار دارد، این شرکت همچنان مشغول به تولید گوشی‌های پرچمدار است تا بتواند جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ کند. هواوی که اغلب گوشی‌های خود را با ربط کاربری مخصوص به خود به نام HarmonyOS عرضه می‌کند، در ایالات متحده در دسترس نیست و در بازارهای آمریکایی به فروش نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان

یکی از بهترین ویژگی‌های برند هواوی این است که گوشی‌های خود را با قیمت‌های متنوعی روانه بازار می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که همه کاربران با انواع بودجه‌ها و سلیقه‌ها بتوانند گوشی‌های هواوی را خریداری کنند.

ما در اینجا برخی از بهترین گوشی های 8 میلیون تومانی هواوی را به شما معرفی خواهیم کرد که قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توانند در عین مقرون‌به‌صرفه بودن،  نیازهای شما را برآورده سازند. می‌توانیم بگوییم آن‌ها جزو بهترین گوشی های میان‌رده از نظر دوربین هم قرار می‌گیرند.

هواوی نوا 8i

بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2376 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام SM6115 اسنپدراگون 662 (11 نانومتری)
  • رم و حافظه: 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت (عدم پشتیبانی از درگاه حافظه)
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، اولترا واید 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل و تشخیص عمق 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • باتری: غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع 66 وات

هواوی نوا 8i نیز یکی دیگر از بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان به شمار می‌رود. این گوشی هم مانند گزینه قبلی، طراحی کاملاً شیک و پنل براقی دارد؛ تنها با این تفاوت که جزیره دوربین آن به شکل دایره بوده و در وسط پنل پشتی قرار دارد.

در پنل جلویی هم یک نمایشگر بزرگ با اندازه 6.67 اینچ با رزولوشن 1080 در 2376 پیکسل به همراه یک بریدگی بیضی شکل در بالا و سمت چپ نمایشگر مشاهده می‌کنیم که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است.

گوشی نوا 8i که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان محسوب می‌شود، به پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 662 مجهز شده است که با دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه این پردازنده یکی از جدیدترین چیپست‌های موجود در بازار نیست، اما به لطف سیستم‌عامل ارتقا یافته این گوشی، می‌تواند برای کارهای متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد.

ازآنجاکه این اسمارت فون از قابلیت شارژ سریع 66 پشتیبانی می‌کند، می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی به شارژ کامل برسد. طبق ادعای شرکت هواوی، این اسمارت فون می‌تواند در مدت‌زمان 17 دقیقه به 60 درصد و 38 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسد. البته این زمان در واقعیت کمی افزایش پیدا خواهد کرد.

گوشی نوا 8i چهار دوربین دارد که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور واید 64 مگاپیکسلی بوده و برای عکاسی روزمره می‌تواند گزینه مناسبی باشد. یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی هم از سایر اعضای خانواده دوربین هواوی نوا 8i به شمار می‌روند.

درصورتی‌که شراط نوری کاملاً مناسب باشد، می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی با استفاده از دوربین گوشی نوا 8i بگیرید. ازاین‌رو، ما آن را در میان بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان قرار داده‌ایم. در این شرایط، جزئیات، داینامیک رنج و رنگ تصاویر تقریباً خوب خواهند بود. این درحالی‌است‌که کیفیت و وضوح تصاویر در فضای داخل ساختمان و شرایط نوری نامناسب تا حد زیادی پایین می‌آید.

همچنین نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید که نوا 8i بتواند هنگام شب عکس‌های خوبی بگیرد. البته، سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی آن کیفیت بهتری دارد و می‌تواند به شما این امکان را دهد که عکس‌های باکیفیتی از خود بگیرید.

بیشتر بخوانید:

هواوی Y9a

بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.63 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G80 (12 نانومتری)
  • رم و حافظه: 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت (پشتیبانی از Nano Memory، جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، اولترا واید 8 مگاپیکسل، ماکرو 2 مگاپیکسل و تشخیص عمق 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
  • باتری: غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4200 و 4300 میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع 22.5 یا 40 وات

در نهایت، گوشی دیگری وجود دارد که اگرچه با قیمت بسیار کمتری عرضه می‌شود، اما ما تصمیم گرفته‌ایم آن را در لیست امروز قرار دهیم و آن هم گوشی هواوی Y9a است. این گوشی با ابعاد کاملاً مناسب 163.5×76.5×9 میلی‌متر و وزن نسبتاً سبک 197 گرم در دسترس عموم قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم ما آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان می‌دانیم که حتی اگر به مدت طولانی هم از آن استفاده کنید، اصلاً دست شما خسته نخواهد شد.

یک نمایشگر اقتصادی از نوع IPS LCD در گوشی هواوی Y9a تعبیه شده است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، گزینه مناسبی برای تماشای فیلم، سریال و حتی بازی‌های ویدیویی است. البته همان‌طور که می‌دانید، نمایشگرهای نوع IPS LCD میزان روشنایی چندان بالایی ندارند که البته در این قیمت، کاملاً معمولی است.

هواوی یک تراشه مدیاتک هلیو G80 در گوشی هواوی Y9a تعبیه کرده است. این تراشه 12 نانومتری عملکرد نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی مناسب باشد. شما می‌توانید این اسمارت فون را در نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایتی خریداری کنید. البته این گوشی از درگاه حافظه نانو مموری و افزایش حافظه تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند.

حتی با نگاه کردن به تصاویر گوشی هواوی Y9a هم می‌توانیم متوجه شویم که این اسمارت فون چهار دوربین دارد. دوربین اصلی آن دارای یک سنسور واید 64 مگاپیکسلی است که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های نسبتاً خوبی بگیرید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین شرط در ثبت عکس‌های باکیفیت با این اسمارت فون، شرایط نوری مناسب است. این بدان معنی است که اگر بخواهید در نور کم عکاسی کنید، کیفیت آن‌ها تا حد زیادی پایین خواهد آمد.

هواوی Y9a که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان محسوب می‌شود، دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با دو ظرفیت 4200 و 4300 میلی‌آمپر ساعت است که این ظرفیت‌ها بسته به بازار عرضه با یکدیگر تفاوت دارند. بر همین اساس، سرعت شارژ این گوشی‌ها نیز متفاوت است؛ یکی با شارژر 22.5 و دیگری با شارژر 40 واتی عرضه می‌شوند. نسخه عرضه در بازار ایران از این گوشی، دارای شارژر 40 واتی است.

بیشتر بخوانید:

هواوی نوا Y70

بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.75 اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • پردازنده: Kirin 710A (14 نانومتری)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
  • دوربین: سه‌گانه با کیفیت 48+5+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 9 میلیون تومان که با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، گوشی نوا Y70 است. این اسمارت فون با ابعاد 168.3×77.7×8.98 میلی‌متر و وزن 199 گرم، بسیار خوش‌دست است و به‌راحتی می‌توانید از آن در هر مکان و زمانی استفاده کنید. هواوی نوا Y70 دارای سیم‌کارت هیبریدی است که یعنی می‌توانید از یک سیم‌کارت و کارت حافظه یا دو سیم‌کارت استفاده کنید.

نوا Y70 که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 9 میلیون تومان به شمار می‌رود، با یک نمایشگر 6.75 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، هواوی در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر اقتصادی نوع TFT LCD استفاده کرده است.

این اسمارت فون که با استفاده از تراشه Kirin 710A قدرت می‌گیرد، برای کارهای روزمره کاملاً مناسب است و کار شما راه می‌اندازد. البته توجه داشته باشید که این تراشه 14 نانومتری گزینه چندان مناسبی برای بازی‌های ویدئویی نیست. سیستم‌عامل گوشی هواوی نوا Y70 در زمان عرضه هم EMUI 12 بوده است.

نوا Y70 تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود؛ شما می‌توانید آن را با رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایت خریداری کنید و اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن کارت حافظه قرار دهید.

با نگاه کردن به تصویر نوا Y70 متوجه می‌شویم که سه دوربین در پنل پشتی قرار دارد. دوربین اصلی گوشی هواوی نوا Y70 با سنسور 48 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود و کیفیت نسبتاً خوبی دارد. به همین دلیل هم ما آن را در میان بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان قرار داده‌ایم.

سنسورهای اولترا واید 5 مگاپیکسلی و تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی هم تنظیمات دوربین را تکمیل می‌کنند. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

نکته مهم و جالب‌توجه گوشی هواوی نوا Y70، درباره باتری آن است که ظرفیت بی‌نظیری دارد. این گوشی هوشمند دارای یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت است که به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها از نوا Y70 استفاده کنید و نیازی به شارژ مداوم آن هم نداشته باشید. این قابلیت نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید کاملاً مناسب است.

سؤالات متداول

کدام گوشی 8 میلیون تومانی هواوی بهترین دوربین را دارد؟

با توجه به مشخصات ذکر شده در لیست بهترین گوشی های هواوی تا 7 میلیون تومان می‌توان گفت که Huawei Nova 9 SE از تنظیمات دوربین بهتری برخوردار است. این گوشی‌ به سنسورهای واید، اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق مجهز شده و از قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. اگر به‌دنبال گوشی با ضبط ویدیوی بهتر هستید، بد نیست بدانید که هواوی Y9a قابلیت ضبط ویدیوی 4K هم دارد.

کدام گوشی 8 میلیون تومان هواوی بهترین باتری و تراشه را دارد؟

هواوی Nova 9 SE از باتری و تراشه بهتری برخوردار است. همان‌طور که گفتیم، ظرفیت باتری این دستگاه در مقایسه با دو گوشی دیگر کمتر است؛ اما تراشه بهتر این گوشی باعث شده که دستگاه، مصرف بهینه‌تری داشته باشد و شارژ کمتری مصرف کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره بهترین گوشی های هواوی تا 8 میلیون تومان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا