لپ تاپ

بررسی هواوی میت بوک 14 پس از سه ماه استفاده

هواوی میت بوک 14 یکی از بهترین اولترابوک‌های هواوی در بازار است که البته قیمت بالایی هم دارد. چند ماه قبل و زمان بررسی میت بوک 14 در دیجیاتو به ویژگی‌های جذابی مانند سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند، نمایشگر لمسی با رزولوشن QHD، کیفیت ساخت بالا و شارژدهی خوب باتری اشاره کردم. در این مطلب می‌خواهم تجربه استفاده درازمدت از این دستگاه به‌عنوان لپ‌تاپ اصلی خودم صحبت کنم.

پیش از این هواوی MateBook 14 را در دیجیاتو بررسی کرده بودیم. من از اواخر فروردین ۱۴۰۱ میت بوک 14 را برای استفاده کاری و شخصی در اختیار دارم. در این مدت تمام فعالیت‌های خود را با این لپ‌تاپ انجام داده‌ام؛ از تولید محتوا گرفته تا وب‌گردی، گوش دادن به موزیک، تماشای فیلم. با این‌که میت بوک 14 برای بازی کردن ساخته نشده اما من بازی‌هایی مثل مترو: لست لایت را نیز روی این لپ‌تاپ تجربه کرده‌ام. در ویدیوی زیر می‌توانید خلاصه تجربه سه ماه استفاده از میت بوک 14 را تماشا کنید.

بررسی درازمدت هواوی میت بوک 14

تماشای ویدیو از یوتوب

https://www.youtube.com/watch?v=8n2fTrs0AGs

تماشای ویدیو از آپارات

هواوی میت بوک 14 تنها در یک مدل با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD در بازار ایران حضور دارد. این لپ‌تاپ زمان ضبط این ویدیو حدود ۳۷ میلیون تومان قیمت داشت اما در زمان انتشار مطلب با کمی افزایش، با قیمت حدود ۳۸.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی را مرور می‌کنیم که میت بوک 14 را به یک اولترابوک ارزشمند برای من تبدیل کرده‌اند.

نمایشگر

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

اولین ویژگی مهم این لپ‌تاپ برای من، نمایشگر با کیفیت آن بود. اکثر اولترابوک‌های بازار از نمایشگر فول اچ‌دی بهره می‌برند اما میت بوک 14 با نمایشگر QHD لمسی یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی و حتی بالاتر محسوب می‌شود. رزولوشن بالا، کیفیت عالی و روشنایی مطلوب این نمایشگر، تجربه بصری ارزشمندی را در اختیار شما می‌گذارد. البته من در این مدت هیچ استفاده‌ای از قابلیت لمسی این نمایشگر نداشتم. شاید این موضوع به نوع استفاده من از لپ‌تاپ برمی‌گردد اما معتقدم نمایشگر لمسی در این فرم فکتور برای یک لپ‌تاپ ویندوزی کاربرد زیادی نخواهد داشت.

سخت‌افزار

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

دومین ویژگی قابل‌توجه میت بوک 14 برای من، ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند آن بود. پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت، نیاز اکثر کاربران را جواب می‌دهد؛ مگر آن‌که گیمر حرفه‌ای باشید یا بخواهید طراحی‌های سه‌بعدی سنگین انجام دهید. جالب این‌که پردازشگر گرافیکی مجتمع این دستگاه یعنی Iris Xe توان اجرای بازی‌هایی مثل فورتنایت، کانتر CS:GO و مترو: لست لایت را نیز دارد.

شارژدهی

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

واضح است که در این رده قیمتی می‌توانید سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمندی بروید، اما میت بوک 14 ترکیب متوازنی از قدرت سخت‌افزاری و شارژدهی را در اختیار شما می‌گذارد. شارژدهی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اولترابوک است و میت بوک 14 در این زمینه عملکرد چشمگیری دارد. طبق تجربه من این لپ‌تاپ با استفاده عمومی و حداکثر روشنایی نمایشگر، حداقل ۵ ساعت شارژدهی خواهد داشت که در دنیای اولترابوک‌ها رقم خوبی محسوب می‌شود و چند برابر بهتر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ است.

بیشتر بخوانید ...   نقد و بررسی لپ تاپ MSI Summit E16 Flip؛ حرفه‌ای در ظاهر و باطن

دیگر ویژگی‌های مثبت میت بوک 14

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

پس از سه ویژگی مهم یعنی نمایشگر، قدرت سخت‌افزاری و شارژدهی، باید به دیگر نکاتی اشاره کنم که این لپ‌تاپ را به یکی از ارزشمندترین گزینه‌ها در بازار تبدیل می‌کند. میت بوک 14 طراحی مینیمال و بسیار جذابی دارد. کیفیت ساخت دستگاه نیز به‌مراتب بهتر از میت‌بوک D است و پس از چند ماه استفاده دقیقا مثل روز اول به‌نظر می‌رسد.

بخش زیادی از کار من به تولید محتوای متنی و تایپ کردن اختصاص دارد و کیبورد میت بوک 14 در این مدت توانست تمام نیاز من را برآورده کند. البته نور پس‌زمینه کیبورد کمی ضعیف است و فقط در محیط کاملا تاریک کارآیی دارد. تاچ‌پد دستگاه نیز یکی از بهترین‌هاست و نیاز من به ماوس را تا حد زیادی برطرف کرد.

ویندوز اوریجینال میت بوک 14 دغدغه‌های امنیتی من را کاهش داد و امکان به‌روزرسانی مستقیم به ویندوز 11 را فراهم کرد. در نهایت اسپیکرهای قدرتمند و بسیار باکیفیت این لپ‌تاپ نیز توانستند تجربه خوبی از تماشای فیلم یا حتی گوش دادن به موزیک را برای من فراهم کنند.

ویژگی‌های منفی هواوی میت بوک 14

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

اگرچه ایراد گرفتن از میت بوک 14 کار ساده‌ای نیست اما می‌توانم به چند موضوع اشاره کنم که کاربرد خاصی برای من نداشتند. در درجه اول، نمایشگر لمسی در این لپ‌تاپ چندان کاربردی نیست و نمی‌توان آن را به‌عنوان یکی از نقاط قوت آن برشمرد. دومین مسئله، تعبیه وب‌کم داخل کیبورد است که اگرچه از نظر امنیتی ویژگی مثبتی به‌شمار می‌رود اما مکالمه تصویری را به فرایندی سخت و دشوار تبدیل می‌کند. در نهایت ویژگی سوپردیوایس و امکان اتصال مستقیم دیگر محصولات هواوی به این لپ‌تاپ نیز قابلیت دیگریست که من از آن استفاده نکردم، چون هیچ دیوایس دیگری از هواوی را در اختیار ندارم.

جمع‌بندی

بررسی طولانی‌مدت هواوی میت بوک 14

میت بوک 14 توانست یکی از بهترین تجربه‌ها را از یک لپ‌تاپ هواوی و حتی از یک اولترابوک ویندوزی در اختیار من قرار دهد. به‌نظر من ترکیب نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قوی و شارژدهی خوب باتری می‌تواند این دستگاه را از دیگر اولترابوک‌های بازار متمایز کند. جالب این‌که حتی تا قیمت ۴۰ میلیون تومان نیز نمی‌توانید لپ‌تاپی را در بازار پیدا کنید که تمام این ویژگی‌ها را در اختیار شما بگذارد. سری ذن‌بوک ایسوس با همین ترکیب سخت‌افزاری و نمایشگر فول اچ‌دی معمولا حدود ۳ میلیون تومان گران‌تر هستند. رقبایی با سخت‌افزار مشابه و قیمت پایین‌تر نیز از نظر ظرافت و کیفیت ساخت به میت بوک 14 نمی‌رسند.

شاید رقیب اصلی میت بوک 14 در بازار ایران، مک‌بوک ایر M1 باشد که در مجموع، لپ‌تاپ بهتری است و حتی قیمت پایین‌تری نیز دارد، اما اگر به سیستم‌عامل ویندوز علاقه دارید می‌توانید میت بوک 14 را به‌عنوان یکی از بهترین اولترابوک‌های زیر ۴۰ میلیون تومان در نظر داشته باشید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا