لپ تاپ

بررسی لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ [تماشا کنید]

هواوی سری جدید لپ‌تاپ‌های اقتصادی میت‌بوک دی را وارد بازار کرده که اگرچه از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسل قبلی دارند اما با پردازنده نسل یازدهم اینتل، عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ اولین لپ‌تاپ از این خانواده است که می‌تواند یکی از بهترین اولترابوک‌های ۱۵ اینچی بازار لقب بگیرد. در ادامه این لپ‌تاپ زیبا و خوش‌ساخت را بررسی می‌کنیم.

مشخصات هواوی میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱

  • پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7
  • پردازشگر گرافیکی اینتل Iris Xe
  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی
  • ۱۶ گیگابایت حافظه رم
  • ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD از نوع PCIe
  • باتری ۴۲ وات‌ساعتی و شارژر ۶۵ واتی
  • وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • وزن ۱.۵۶ کیلوگرم
  • رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای
  • قیمت حدود ۲۷ میلیون تومان

میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ با نسخه اوریجینال ویندوز ۱۰ وارد بازار شده و با گارانتی ۱۸ ماهه شرکت مادیران عرضه می‌شود.

بررسی ویدیویی لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱

تماشای ویدیو از آپارات

تماشای ویدیو از یوتوب

https://www.youtube.com/watch?v=v7g2Dn2Zd-0

طراحی و کیفیت ساخت

میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و اگر این لپ‌تاپ را کنار مدل سال قبل قرار دهید، نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام‌یک جدیدتر است. این موضوع دو جنبه مثبت و منفی دارد. جنبه مثبت این است که طراحی لپ‌تاپ میت‌بوک دی ۱۵ هنوز قدیمی نشده و حتی برای سال ۲۰۲۱ هم جذابیت دارد. جنبه منفی هم این است که حس تغییر و به‌روز شدن را به شما القا نمی‌کند.

بدنه آلومینیومی میت‌بوک دی ۱۵ جدید بسیار باکیفیت است و حتی دست کشیدن روی آن نیز حس خوبی به شما می‌دهد. این لپ‌تاپ فقط ۱.۵۶ کیلوگرم وزن و ۱۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و یک اولترابوک ۱۵ اینچی است که به‌راحتی می‌توانید آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید.

زمانی که در لپ‌تاپ را باز می‌کنید با طراحی شیک و مینیمالی روبرو می‌شوید که هیچ چیز اضافه‌ای ندارد. حاشیه‌های نمایشگر در سه‌طرف حدود ۵.۳ میلی‌متر و نسبت نمایشگر به بدنه هم ۸۷ درصد است، پس می‌توان لقب «فول ویو» را شایسته این طراحی دانست. کیبورد لپ‌تاپ مثل نسل قبل، طراحی مناسبی دارد. فاصله کلیدها از هم و فاصله حرکتی آنها بسیار خوب است و تایپ کردن را به فرایندی لذت‌بخش تبدیل می‌کند، هرچند اگر فیدبک کلیدها کمی بیشتر بود، بسیار بهتر میشد. فقدان کلیدهای پرکاربرد Home و End و PageUp و PageDown می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد، به‌خصوص برای افرادی که استفاده زیادی از این کلیدها دارند. همچنین هواوی می‌توانست امسال با افزودن بک‌لایت به کیبورد، حال‌وهوای مدرن‌تری به این لپ‌تاپ بدهد چون در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌های میان‌رده از این ویژگی بهره می‌برند.

حضور وب‌کم داخل کیبورد و بین کلیدهای F6 و F7 نیز تصمیم عجیب دیگری از هواوی است که همچنان به اجرای آن اصرار می‌ورزد. این وب‌کم هیچگاه نمای مناسبی را از چهره شما نشان نمی‌دهد و باید خودتان را جابجا کنید تا به‌درستی در قاب تصویر قرار بگیرید.

تاچ‌پد هواوی میت‌بوک دی ۱۵ مدل ۲۰۲۱ یکی از بهترین تاچ‌پد‌هاییست که در این رده قیمتی می‌بینید. این تاچ‌پد ابعاد نسبتاً بزرگ و دقت بسیار بالایی دارد و از ژست‌های حرکتی چند لمسی و درایورهای مایکروسافت پرسیژن نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت فیزیکی نیز با دکمه پاور ترکیب شده و امکان روشن کردن همزمان دستگاه و ورود به ویندوز را ممکن می‌کند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا