گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با پاتریس دزیلی؛ خالق Assassin’s Creed
می توان پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) را یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین بازی سازان حال حاضر صنعت بازی سازی حساب کرد که در کارنامه، دو فرنچایز بزرگ را برای شرکت Ubisoft خلق کرده. سری بازی های Prince of Persia و یکی از معروف ترین و پرفروش ترین سری بازی های تاریخ، یعنی Assassin’s Creed . پاتریس با Prince of Persia: Sands of Time کار خودش را به عنوان Creative Director شرکت Ubisoft Montreal شروع کرد و بعد از آن بازی های Assassin’s Creed، Assassin’s Creed II و Assassin’s Creed: Brotherhood را ساخت تا این که از شرکت Ubisoft خارج شد و استودیو خودش را به نام Panache Digital Games تاسیس کرد. بازی بلندپروازانه Ancestors: Humankind Odyssey جدیدترین اثر پاتریس است که هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای آن مشخص نشده اما قرار است که سبک OpenWorld و Survival را با انقلاب جدیدی رو به رو کند.
پاتریس دزیلی آشنایی زیادی با داستان ها و ادبیات خاورمیانه دارد و دو بازی بزرگ او در ایران قدیم اتفاق می افتد. به همین دلیل تصمیم گرفتم که صحبتی با پاتریس داشته باشم و در مورد زندگی، کار و الهام هایی که از ایران و ادبیات خاورمیانه گرفته صحبت کنم. نتیجه گفتگو بسیار جالب و مفیدی شد که هر دو ما لذت زیادی از آن بردیم.